"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium maja. Wirtualnemedia.pl kolejny miesiąc w czołówce
Dziennik "Rzeczpospolita" (Gremi Media) został liderem majowego rankingu najczęściej cytowanych mediów w maju według Instytutu Monitorowania Mediów. Gazeta wyprzedziła serwisy Onet i Wirtualna Polska. W swojej kategorii w czołówce są Wirtualnemedia.pl.
Według majowego raportu Instytutu Monitorowania Mediów (IMM) najbardziej opiniotwórczym medium jest "Rzeczpospolita", na którą dziennikarze innych redakcji w kraju powoływali się prawie 1,9 tys. razy. Dziennik w maju opublikował między innymi rozmowę z prezesem Urzędu Regulacji Energetyki Rafałem Gawinem, który potwierdził spekulacje branży dotyczące wzrostu cen za prąd. Powodem podwyżek mają być problemy z dostawami węgla, związane z brakiem dostępności lub całkowitym zablokowaniem importu z Rosji.
Na drugim miejscu znalazł się portal Onet, do którego inne tytuły odwołały się 1,6 tys. razy, natomiast podium zamyka Wirtualna Polska, która w zeszłym miesiącu cytowana była 1,5 tys. razy. Za sprawą awansu o cztery miejsca i wynikiem 831 wzmianek do zestawienia ogólnego powraca Radio ZET.

Wysoko Wirtualnemedia.pl
Miano liderów w rankingu portali internetowych utrzymują kolejno Onet z wynikiem 1,6 tys. cytowań, Wirtualna Polska (1,5 tys. powołań) oraz Interia, na której informacje dziennikarze innych tytułów mediowych powoływali się w maju 1,1 tys. razy. Na miejscu czwartym są Wirtualnemedia.pl z wynikiem 574 cytowań.

Ringier Axel Springer Polska najbardziej opiniotwórczym wydawnictwem
Miejsce pierwsze w rankingu najbardziej opiniotwórczych wydawnictw utrzymuje Ringier Axel Springer Polska, którego redakcje były cytowane przez dziennikarzy innych tytułów ponad 4 tys. razy. Do spółki należą między innymi takie media jak Onet, Fakt czy Plejada. Na drugim miejscu Telewizja Polsat, której redakcje łącznie pojawiły się 2,7 tys. razy w materiałach innych mediów. Wśród tytułów wydawnictwa znajdują się Polsat, Polsat News, a także Interia.
Podium zamyka grupa Wirtualna Polska Media z wynikiem 2,5 tys. wzmianek. Wydawnictwo reprezentują między innymi portale Wirtualna Polska, Pudelek oraz Money.

"Super Express" i "Gazeta Wyborcza" awansują na podium zestawienia prasy
"Rzeczpospolita" jest na pierwszym miejscu rankingu tytułów prasowych. Dalej za sprawą awansu o trzy pozycję, plasuje się "Super Express" z wynikiem prawie 1,4 tys. Podium zamyka "Gazeta Wyborcza", na którą inne media w maju powoływały się 1,1 tys. razy.
Największy wzrost w zestawieniu prasy "Do Rzeczy", zmieniło pozycję z miejsca jedenastego na szóste (404 cytowania). Tygodnik najwięcej powołań odnotował pod koniec miesiąca po publikacji wyników sondażu na temat poparcia dla partii politycznych.

W maju pierwsze miejsce w rankingu tygodników i dwutygodników zajmuje "Do Rzeczy" z liczbą 404 cytowań. Dalej na podium "Viva" (259) i "Sieci" (228).

Podium miesięczników i dwumiesięczników tworzą "Forbes", "Press" i "Perspektywy".

TVN24 najbardziej opiniotwórcze w telewizji, RMF FM w radiu
Pierwsze miejsce w kategorii najbardziej opiniotwórczych stacji telewizyjnych utrzymuje TVN24 z wynikiem 1 tys. powołań. Redakcja na początku maja przeprowadziła między innymi rozmowę z Pawłem Borysem, szefem Polskiego Funduszu Rozwoju, w której przyznał on, że wysoka inflacja w Polsce pozostanie odczuwalna przez najbliższe 2-3 lata, mając jednocześnie nadzieję, że w perspektywie przyszłego roku poziom tego wskaźnika zacznie spadać.

W kategorii radiowej liderem jest RMF FM z wynikiem 1515 powołań. Dalej są Radio Zet (831 wzmianek) i PolskieRadio24 (685 wzmianek).

Wnp z awansem w kategorii mediów ekonomiczno–biznesowych
Na podium najbardziej opiniotwórczych tytułów prasowych o profilu ekonomiczno–biznesowym niezmiennie utrzymuje się "Rzeczpospolita". Kolejne miejsce podobnie jak w zeszłym miesiącu zajmują "Dziennik Gazeta Prawna", "Forbes", "Puls Biznesu" i "Parkiet".

Liderem w zestawieniu portali biznesowych pozostaje Money (365 cytowań). Dalej Business Insider Polska (209) i Bankier (106). Awans o jedno miejsce odnotowuje Wnp, między innymi za sprawą doniesień w temacie dostaw gazu z Rosji. TOP 5 zamyka 300gospodarka (45).

Radio Poznań liderem rankingu mediów regionalnych
Na pozycję lidera wśród mediów regionalnych za sprawą awansu o dwa miejsca wysuwa się Radio Poznań z liczbą 72 cytowań w innych mediach. Drugie i trzecie miejsce z różnicą jedynie o jedno powołanie utrzymują kolejno "Gazeta Krakowska" (67) i Radio Wrocław (66).

Analizę częstotliwości cytowań poszczególnych mediów przez inne media przeprowadzono na podstawie 28 095 przekazów pochodzących z monitoringu prasy, radia i telewizji oraz portali internetowych, w których pojawiały się cytowania ze wskazaniem nazwy mediów prasowych, serwisów internetowych, stacji radiowych i telewizyjnych lub tytuły ich programów. Badanie dotyczy okresu 1-31 maja 2022 roku.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: "Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium maja. Wirtualnemedia.pl kolejny miesiąc w czołówce