60 proc. wpływów Samsunga w Polsce ze sprzedaży sprzętu telekomunikacyjnego i komputerów. 619 mln zł na reklamy
W ub.r. Samsung Electronics Polska zanotował wzrost wpływów sprzedażowych o 1,3 proc. do 6,5 mld zł oraz 140,4 mln zł zysku netto (wobec 135,4 mln zł rok wcześniej). 3,86 mld zł przychodów pochodziło ze sprzedaży sprzętu telekomunikacyjnego i komputerowego, a 1,11 mld zł - ze sprzedaży sprzętu audio-wideo. Na marketing firma wydała 619,1 mln zł - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.
Przychody sprzedażowe Samsung Electronics Polska zwiększyły się w skali roku o 86,11 mln zł. Z drugiej strony koszty sprzedaży wzrosły z 5,27 do 5,34 mld zł, czyli o 1,3 proc.
619,1 mln zł na marketing
Z kolei koszty operacyjne firmy wyniosły w ub.r. 1,34 mld zł, co wobec 1,28 mld zł w 2016 roku oznacza wzrost o 63,86 mln zł, czyli 5 proc. Zdecydowanie największą część tych nakładów stanowiły inwestycje marketingowe, których wartość w ub.r. to 619,08 mln zł, o 16,3 mln zł więcej niż w 2016 roku (to 2,7 proc. w górę).
Z kolei wydatki na usługi obce zwiększyły się z 340,62 do 368,52 mln zł, a na wynagrodzenia - 243,93 do 254,01 mln zł (dodatkowo koszty ubezpieczeń społecznych i innych świadczeń pracowniczych wzrosły z 46,74 do 54,88 mln zł). W ub.r. w firmie pracowało średnio 1 764 osoby, o 41 więcej niż rok wcześniej.
Koncern w ub.r. na niefinansowe aktywa trwałe wydał 16 mln zł, w br. planuje przeznaczyć na to 2,11 mln zł.

60 proc. wpływów ze sprzedaży sprzętu telekomunikacyjnego i komputerowego
Zdecydowanie największym źródłem wpływów Samsung Electronics Polska jest sprzedaż sprzętu telekomunikacyjnego i komputerowego. W ub.r. zapewniła ona 3,86 mld zł, o 180,17 mln zł więcej niż rok wcześniej (4,9 proc. w górę), co stanowiło 59,4 proc. wszystkich wpływów sprzedażowych firmy (wobec 57,3 proc. w 2016 roku).
Z kolei przychody ze sprzedaży sprzętu audio i wideo zmalały w skali roku o 151,67 mln zł (czyli 12 proc.) do 1,11 mld zł, a ich udział w sprzedaży firmy - z 19,7 do 17,1 proc. Minimalnie spadły wpływy ze sprzedaży sprzętu AGD - o 3,43 mln zł (a więc 0,4 proc.) do 882,06 mln zł, w związku z czym ich udział zmalał z 13,8 do 13,5 proc.
387,53 mln zł przyniosły firmie usługi IT dla jej właściciela, koncernu Samsung. Te wpływy wzrosły w skali roku o 34,05 mln zł, czyli 9,6 proc., a ich udział w sprzedaży spółki - z 5,5 do 6 proc. Natomiast wpływy ze sprzedaży części zamiennych i pozostałej sprzedaży zwiększyły się o 26,99 mln zł do 262,03 mln zł (to 11,5 proc. w górę), a ich udział - z 3,7 do 4 proc.
W sprawozdaniu firmy zaznaczono, że realizowane przez nią usługi IT to przede wszystkim tworzenie i testowanie dla jej spółki-matki oprogramowania stosowanego w różnych urządzeniach (smartfonach, dekoderach cyfrowych, telewizorach, nośnikach pamięci przenośnej). Zajmujący się tym dział na koniec ub.r. liczył 1 556 pracowników.
Przychody Samsung Electronics Polska ze sprzedaży krajowej wyniosły 6,11 mld zł, po wzroście o 51,57 mln zł, czyli 0,8 proc. Stanowiły 94 proc. łącznych wpływów sprzedażowych, o 0,4 pkt proc. mniej niż w 2016 roku.

Zysk firmy ze sprzedaży wyniósł w ub.r. 176,4 mln zł, wobec 192,51 mln zł. Zysk operacyjny zmalał w skali roku ze 174,59 do 168,85 mln zł.
Spółka zanotowała dużo niższe niż rok wcześniej koszty finansowe (spadły z 14,2 do 2,83 mln zł), dzięki czemu jej zysk brutto wzrósł ze 169,5 do 176,66 mln zł, a zysk netto - ze 135,37 do 140,36 mln zł.
Zeszłoroczny zysk przeznaczono na podwyższenie pozostałych kapitałów rezerwowych, tak samo jak zysk z 2016 roku.
- W roku 2018 spółka planuje dalsze zwiększenie udziału w rynku poprzez wzrost sprzedaży, a także dalszą poprawę efektywności działania i utrzymanie zyskowności na poziomie zysku netto. Struktura aktywów i ich źródła finansowania nie ulegną znaczącym zmianom - podano w sprawozdaniu finansowym Samsung Electronics Polska.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: 60 proc. wpływów Samsunga w Polsce ze sprzedaży sprzętu telekomunikacyjnego i komputerów. 619 mln zł na reklamy