Serwisy wideo: YouTube ciągle zyskuje, mocno w górę Cda.pl, w dół Wrzuta
Wśród serwisów z treściami wideo od użytkowników zdecydowanym liderem w Polsce jest YouTube, który systematycznie zyskuje na zasięgu. W ostatnim roku bardzo duży wzrost odwiedzalności zanotował Cda.pl, a duży spadek - Wrzuta.pl.
YouTube’a w kwietniu br. odwiedziło 16,37 mln polskich internautów, czyli 75,6 proc. wszystkich użytkowników sieci w naszym kraju - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Serwis jest zdecydowanie najpopularniejszą witryną z treściami wideo zamieszczanymi przez odwiedzających - ma ponad trzy razy więcej użytkowników niż zajmujący drugą pozycję Cda.pl i prawie 14 razy więcej niż trzeci Dailymotion.
YouTube, tak samo jak wszystkie zagraniczne serwisy (w poniższym zestawieniu są to jeszcze Dailymotion i Vimeo), nie jest w Megapanelu objęty audytem, dlatego oprócz liczby użytkowników i zasięgu nie ma jego dalszych statystyk.
Serwis Cda.pl, w którym oprócz treści wideo są dostępne gry online i śmieszne grafiki, odwiedziło 5,28 mln internautów, którzy wykonali 150,9 mln odsłon (w tym 21,4 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził w nim średnio 31 minut. Znacznie mniejszą odwiedzalność zanotowały inne polskie witryny: Wrzuta.pl (należąca do Grupy Wirtualna Polska) miała 642 tys. użytkowników, 7,17 mln odsłon i 32:48 minuty przeciętnego czasu korzystania, Veedo.pl (uruchomione we wrześniu ub.r. przez Grupę TVN) - 439,3 tys. użytkowników, 4,5 mln odsłon i 26:23 minuty, a Patrz.pl - 187,3 tys. użytkowników, 1,37 mln odsłon i 2:39 minuty.
Z zagranicznych serwisów Dailymotion jest dwa razy popularniejszy od Vimeo.
|
Serwisy z wideo od użytkowników w kwietniu 2015 roku |
|||||
|
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
|
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
|
youtube.com |
16 370 495 |
- |
- |
- |
75,58% |
|
cda.pl |
5 278 631 |
150 882 922 |
21 384 322 |
00:31:00 |
24,37% |
|
dailymotion.com |
1 200 189 |
- |
- |
- |
5,54% |
|
wrzuta.pl |
641 992 |
7 175 939 |
1 170 571 |
00:32:48 |
2,96% |
|
vimeo.com |
584 964 |
- |
- |
- |
2,70% |
|
veedo.pl |
439 269 |
4 501 137 |
1 247 505 |
00:26:23 |
2,03% |
|
patrz.pl |
187 267 |
1 366 798 |
211 415 |
00:02:39 |
0,86% |
YouTube w skali roku zyskał 885,3 tys. polskich użytkowników, co oznacza wzrost o 5,7 proc. Serwis notuje stopniowe wzrosty zasięgu od wielu lat: w kwietniu 2012 r. odwiedziło go 13,64 mln internautów w naszym kraju, w kwietniu 2013 r. - 14,1 mln, w kwietniu ub.r. - 15,48 mln, a w kwietniu br. - 16,37 mln. W tym czasie zasięg witryny wzrósł z 70 proc. do 75,6 proc. Obecnie YouTube jest trzecim, po Google i Facebooku, najpopularniejszym serwisem w Polsce (zobacz szczegółowe dane).
Cda.pl osiągnął w ciągu roku bardzo duży wzrost odwiedzalności: w kwietniu br. miał o 1,9 mln użytkowników i 66,3 mln odsłon więcej niż rok wcześniej (to 56,5 proc. i 78,3 proc. w górę), a średni czas korzystania z niego wydłużył się o 2:43 minuty (czyli o 9,6 proc.). Za to Wrzuta.pl straciła większość ruchu - zanotowała spadek o 1,6 mln użytkowników i 13,53 mln odsłon (czyli 71,3 proc. i 65,3 proc.), a przeciętny czas spędzany na stronie zmalał o 3:09 minuty (a więc 8,8 proc.). Witryna systematycznie traciła na odwiedzalności: jesienią ub.r. miała po 1,6-1,7 mln odwiedzających i 13-14 mln odsłon miesięcznie, w styczniu br. - 933 tys. odwiedzających i 10,9 mln odsłon, a w marcu - 748 tys. odwiedzających i 8,5 mln odsłon. Przypomnijmy, że wiosną br. Grupa Wirtualna Polska zamknęła inną swoją witrynę wideo - Smog.pl.
Dailymotion i Vimeo zanotowały nieznaczne zmiany odwiedzalności w skali roku: pierwszy serwis stracił 83,3 tys. użytkowników (to 6,5 proc. w dół), a drugi zyskał 25 tys. (4,4 proc. w górę).
|
Serwisy z wideo od użytkowników rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
|
serwis |
kwiecień 2015 |
kwiecień 2014 |
||||
|
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
|
youtube.com |
16 370 495 |
- |
- |
15 485 143 |
- |
- |
|
cda.pl |
5 278 631 |
150 882 922 |
00:31:00 |
3 373 358 |
84 605 239 |
00:28:17 |
|
dailymotion.com |
1 200 189 |
- |
- |
1 283 537 |
- |
- |
|
wrzuta.pl |
641 992 |
7 175 939 |
00:32:48 |
2 240 763 |
20 710 859 |
00:35:57 |
|
vimeo.com |
584 964 |
- |
- |
560 004 |
- |
- |
|
veedo.pl |
439 269 |
4 501 137 |
00:26:23 |
- |
- |
- |
|
patrz.pl |
187 267 |
1 366 798 |
00:02:39 |
214 746 |
- |
- |
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Serwisy wideo: YouTube ciągle zyskuje, mocno w górę Cda.pl, w dół Wrzuta