„Solidarność” w spotach mówi „nie” reformie emerytalnej (wideo)
NSZZ „Solidarność” rozpoczyna kampanię sprzeciwiającą się wydłużeniu wieku emerytalnego. Akcja przez cały wrzesień będzie prowadzona w internecie i kinach.
Ruszająca właśnie kampania NSZZ „Solidarność” w prosty, emocjonalny sposób wyraża sprzeciw wobec wprowadzanego właśnie podwyższenia wieku emerytalnego do 67 lat z jednoczesnym zrównaniem wieku emerytalnego mężczyzn i kobiet. - W akcji chcemy zwrócić uwagę na to, że osoby po 60. roku życia często ze względu na problemy zdrowotne są już niezdolne do pracy, co zresztą wynika z bieżących raportów rządowych - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marek Lewandowski, rzecznik prasowy „Solidarności”. - Przekazy kierujemy przede wszystkim do ludzi w wieku 18-35 lat, bo to ich w największym stopniu ma objąć reforma emerytalna - dodaje.
Jednocześnie NSZZ „Solidarność” zdecydowała się skierować do Trybunału Konstytucyjnego skargę na reformę emerytalną, argumentując, że jest ona niezgodna z Konstytucją RP oraz przyjętymi w Polsce standardami Międzynarodowej Organizacji Pracy. - Ustawa wydłużająca wiek emerytalny do 67 lat była przyjmowana jak dekret o stanie wojennym. Wszystko w trybie nadzwyczajnym i wbrew opinii 85 proc. polskiego społeczeństwa, na którą tak lubią powoływać się politycy, ale tylko wtedy, kiedy jest to dla nich wygodne - ocenia Piotr Duda, przewodniczący „Solidarności”. - Myślę, że Trybunał Konstytucyjny szybko się zajmie naszą skargą - deklaruje.
Sama kampania mediowa przez cały wrzesień będzie prowadzona w internecie i kinach. Przedstawiciele „Solidarności” nie informują, z którymi firmami współpracowali przy przygotowywaniu akcji. Nie ujawniają również jej budżetu, zaznaczając jedynie, że podana przez „Rzeczpospolitą” kwota 10 mln zł jest zdecydowanie przesadzona.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: „Solidarność” w spotach mówi „nie” reformie emerytalnej (wideo)