Gorsze wyniki Solski Communications. „Zamrożenie honorariów agencyjnych”
Przychody agencji public relations Solski Communications w ub.r. zmalały o 12,9 proc. do 9,13 mln zł, a jej zysk netto spadł z 1,06 mln do 565,5 tys. zł.

Solski Communications w sprawozdaniu wyliczyła, że w ub.r. kontynuowała obsługę public relations prawie 20 podmiotów, takich jak m.in. Auchan, Bayer, CMC Markets, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Lodziarnie Firmowe Grycan, Henkel, Lavazza, Mastercard, mBank, Mutti, Raytheon, UPS i Warimpex.
Nowym klientem w zakresie wsparcia korporacyjnego i public affairs został koncern farmaceutyczny AstraZeneca, ponadto agencja zrealizowała projekty dla firm ABP, Activa Finance, Autodesk, Daikin, Develey, Fundacja Czułość, McCain, Metsa, Preferrent, Shopee, Sofidel i Watson Marlow.
CZYTAJ TEŻ: W public relations zarabia się coraz lepiej. Prawie 18 tys. na dla dyrektorów
Solski Communications ograniczyła swoje koszty operacyjne o 7,4 proc. do 8,44 mln zł. Wydatki na usługi obce zmniejszyły się z 5,51 do 4,98 mln zł, na wynagrodzenia - z 2,73 do 2,57 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 619,6 do 603,3 tys. zł. Średnioroczne zatrudnienie w niej w ub.r. wynosiło 16,5 etatów.
Na poziomie sprzedażowym zysk firmy zmalał z 1,36 mln do 688 tys. zł, a w ujęciu netto (spółka zapłaciła w ub.r. 2,3 tys. zł podatku dochodowego, wobec 256,7 tys. zł rok wcześniej) - z 1,06 mln do 565,5 tys. zł.
- Głównymi przyczynami tego stanu rzeczy był znaczący wzrost kosztów działalności, szczególnie kosztów osobowych - przy zamrożeniu honorariów otrzymywanych od klientów na mocy kontraktów podpisanych wiele lat temu. Do słabszych niż w 2022 r. wyników przyczyniło się ponadto wycofanie się z działań PR w Polsce niektórych klientów zagranicznych - wyjaśniono w sprawozdaniu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zeszłoroczny zysk netto Solski Communications w całości przeznaczono na dywidendę, która może zostać wypłacona do końca 2026 roku. 83,9 proc. udziałów agencji należy do jej prezesa Ryszarda Solskiego, a pozostałe do Grażyny Solskiej.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Gorsze wyniki Solski Communications. „Zamrożenie honorariów agencyjnych”