Sport i gospodarka najpopularniejsze w internecie
W pierwszym kwartale 2009 roku na największych polskich portalach internetowych najchętniej szukaliśmy informacji gospodarczych oraz śledziliśmy najistotniejsze wydarzenia sportowe - wynika z raportu opracowanego przez Wirtualnemedia.pl
INTERIA.PL
Popularnością cieszą się tematy pokazujące styl życia i "bywania"
celebrytów oraz ogólnie show biznes. Nie mniejszym zainteresowaniem
cieszy się także tematyka naukowa, co potwierdza m.in. Raport
Specjalny oraz rosnąca popularność serwisów z grupy Nowych
Technologii. Niewątpliwie sytuacja na rynkach gospodarczych i
ekonomicznych wzbudziła również duże zainteresowanie serwisami z
tej grupy. - Faktycznie wzrosło zainteresowanie użytkowników
tematyką związaną z niepewnym rynkiem finansowym - podsumowuje
Tomasz Jażdżyński, prezes Interia.pl.
Największą popularnością cieszyły się:
- notowanie walut i wykresy giełdowe znajdujące się w serwisie
mojeinwestycje.interia.pl,
- artykuły i towarzyszące im galerie zdjęć dotyczące Raportu
Specjalnego "Człowiek kontra robot": http://nt.interia.pl/raport/czlowiek-kontra-robot
- a także obszerna relacja z Plebiscytu Telekamery: http://film.interia.pl/raport/telekamery2009
- i towarzyszące tematowi galerie zdjęć, a także relacje
wideo.
ONET.PL
Najchętniej oglądanymi materiałami w Onet.pl to materiały z
kategorii "Wiadomości". Jednymi z najpopularniejszych newsów była
informacja o śmierci uczestniczki brytyjskiego Big Brothera,
relacja "na żywo" o ostatnich sukcesach sportowych zmagań Justyny
Kowalczyk, czy materiału o zmianie biegunów magnetycznych Ziemi w
2012 r. - Newsy i wiadomości sportowe zawsze cieszą się olbrzymim
zainteresowaniem, które mierzyć można też ilością wpisów pod danymi
artykułami na forum Onetu - mówi Paweł Klimiuk, rzecznik portalu. -
Internet coraz mocniej konkuruje z tradycyjnymi mediami, choćby ze
względu na szybkość i multimedialność podawanych informacji -
dodaje.
WP.PL
Na wp.pl internauci najchętniej czytali informacje sportowe. Trzy
najczęściej czytane teksty pochodzą z serwisu sport.wp.pl, a są
to:
- "Wenta: wyrwali nam dowód z ręki"
- "Kamila Skolimowska nie żyje"
- "Niemcy w szoku, czują się oszukani".
Jak wynika z danych Megapanel, PBI/Gemius, serwis sport.wp.pl
zajmuje drugie miejsce w polskim internecie pod względem liczby
użytkowników (2,29 mln) oraz ilości odsłon (112 mln).
Komentarz specjalnie dla Wirtualnemedia.pl
Prof. Stanisław Mocek - medioznawca z Collegium Civitas w Warszawie
Wygląda na to, że najchętniej czytamy trzy rodzaje informacji, a więc to, co jest poruszające dla nas jako ludzi (śmierć kogoś znanego, zwłaszcza młodego), to co jest ważne z punktu widzenia mieszkańców Ziemi, a także to, co dotyczy sytuacji bieżącej i ma charakter rozrywkowy lub ekonomicznie istotny nie tylko dla procesów globalizacyjnych, ale też dla naszej własnej kieszeni. Brzmi to nieco idealistycznie, zważywszy na powodzenie portali plotkarskich i zainteresowania gwiazdami. Ale psychologicznie to ma sens, wszakże jedną pierwszych potrzeb ludzkich jest potrzeba bezpieczeństwa, jakkolwiek byśmy jej nie rozumieli, czy to w sensie metafizyczno-egzystencjalnym czy bardzo przyziemnym. Znalezienie wspólnego mianownika jest niemożliwe, ponieważ przesądza o tym różnorodność informacji, ale także to, że o indywidualnych wyborach przesądzają nasze jednostkowe cechy: wiek, wykształcenie, zawód, kapitał kulturowy, zainteresowania. Jest to więc splot różnych czynników, a nie jeden czynnik decydujący.
Dołącz do dyskusji: Sport i gospodarka najpopularniejsze w internecie