Spory spadek sprzedaży "Faktu"
Październik był najgorszym miesiącem dla dziennika "Fakt". Sprzedaż spadła o ponad 7%
W październiku 2004 r., w porównaniu z wrześniem 2004 r., znacząco spadła sprzedaż "Faktu". Tymczasem "Super Express", dzienniki regionalne i "Gazeta Wyborcza" zanotowały wzrost sprzedaży - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
Średnia sprzedaż "Faktu", lidera na rynku dzienników, wyniosła w październiku tego roku 486 tys. 209 egzemplarzy, czyli o 7,5 proc. mniej niż miesiąc wcześniej.
Drugie miejsce wśród dzienników pod względem średniej wielkości sprzedaży w październiku zajęła "Gazeta Wyborcza".
Średnia sprzedaż tego dziennika wyniosła w październiku 2004 r. 443 tys. 673 egzemplarzy i była wyższa niż we wrześniu 2004 roku o 1,6 proc.
Średnia sprzedaż "Super Expressu", zajmującego trzecie miejsce, wyniosła 231 tys. 183 egzemplarzy, co oznacza wzrost w stosunku do września o 7,3 proc.
W tym czasie zmniejszyła się sprzedaż czwartego z dzienników, czyli "Rzeczpospolitej". Średnia sprzedaż tego tytułu w październiku 2004 r. wyniosła 186 tys. 323 egzemplarze, czyli o 0,5 proc. mniej niż miesiąc wcześniej.
W okresie od stycznia do końca października 2004 r. średnia sprzedaż "Faktu" wyniosła 545 tys. 269 egzemplarzy. Średnia sprzedaż "Gazety Wyborczej" w tym czasie wyniosła 434 tys. 951 egzemplarzy i była wyższa o 5,4 proc. niż rok wcześniej."Super Express" średnio sprzedawał się w ciągu dziesięciu miesięcy tego roku na poziomie 230 tys. 223 egzemplarzy, czyli o16,1 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2003 r.
Średnia sprzedaż "Rzeczpospolitej" wyniosła w okresie od stycznia do końca października 2004 r. 183 tys. 502 egzemplarze, co oznacza spadek o 1,4 proc. wobec wyniku z porównywalnego okresu 2003 roku.
W październiku 2004 r. dzienniki regionalne sprzedały średnio w tygodniu 1,07 mln egzemplarzy, o 65 tys. więcej jak we wrześniu br. . Sprzedaż dzienników regionalnych wrzesień do października 2004 r. wzrosła o 6,5%. Najwyższą, ponad 10% dynamikę zanotowały: Dziennik Wschodni (+23%), Echo Dnia (+16%), Życie Warszawy, Kurier Szczeciński, Gazeta Krakowska i Dziennik Zachodni.
|
wrz 04 |
paź 04 |
IX do VIII 04 |
X do IX 04 | |
Dzienniki regionalne |
1 003 615 |
1 068 783 |
2,3% |
6,5% | |
Dzienniki ogólnopolskie |
1 365 140 |
1 347 388 |
2,1% |
-1,3% | |
|
Fakt |
525 538 |
486 209 |
-4,9% |
-7,5% |
|
Gazeta Wyborcza |
436 867 |
443 673 |
11,3% |
1,6% |
|
Super Express |
215 474 |
231 183 |
1,9% |
7,3% |
|
Rzeczpospolita |
187 261 |
186 323 |
4,0% |
-0,5% |
Ogółem dzienniki |
2 368 755 |
2 416 171 |
2,2% |
2,0% |
W październiku br. sprzedaż dzienników ogólnopolskich była o 6,7% wyższa niż rok wcześniej (+84 tys. egzemplarzy). Jednak w stosunku do września br. spadła ona o 1,3 %, za sprawą o słabszego wyniku Faktu (spadek o 7,5%, tj. o 39 tys.).
Wyniki październikowe całego segmentu dzienników można uznać za umiarkowanie dobre. Za wcześnie jednak, aby stawiać hipotezę, że segment dzienników wchodzi w fazę wzrostu. 2,4 mln sprzedanych egzemplarzy średnio w tygodniu każą traktować to medium jako masowe.
Analiza Media Tak - domu prasy regionalnej; na podstawie danych ZKDP
Dołącz do dyskusji: Spory spadek sprzedaży "Faktu"