Spotify ma w Polsce prawie 10 mln użytkowników. Shazam przed Open FM i Soundcloud
Wśród platform muzycznych i podcastowych zdecydowanym liderem jest Spotify, w listopadzie ub.r. skorzystało z niego 9,8 mln polskich internautów. Aplikacja YouTube Music miała 6,3 mln użytkowników, Shazam - 2,8 mln, a Open FM i Soundcloud - po prawie 1,8 mln.
Platformę streamingową Spotify jako serwis www i aplikację mobilną w listopadzie ub.r. odwiedziło 9,85 mln polskich internautów, co zapewniło 32,99 proc. zasięgu - pokazują wyniki badania Mediapanel opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
Nie wiadomo, ilu z nich ma na Spotify wykupioną subskrypcję. Usługa od czasu do czasu pojawia się dodatkowo w ofertach niektórych operatorów telekomunikacyjnych i firm z innych branż. Sama platforma też prowadzi regularne promocje.
Płatne jest korzystanie z aplikacji mobilnej Spotify, natomiast za darmo można słuchać muzyki i podcastów na komputerach w jej przeglądarkowej wersji.
YouTube Music kilka razy popularniejsze od Shazam i Soundcloud
Z kolei aplikacja YouTube Music osiągnęła w listopadzie 6,3 mln polskich użytkowników i 21,11 proc. zasięgu. Dla porównania, cała platforma YouTube miała 25,81 mln internautów i 86,5 proc. zasięgu.
W czołowej dziesiątce są jeszcze dwie globalne platformy. Aplikacja Shazam służącą do rozpoznawania odtwarzanych piosenek (działa jako aplikacja mobilna i rozszerzenie do przeglądarki Chrome) zanotowała 2,86 mln użytkowników i 9,57 proc. zasięgu, a platforma podcastowa Soundcloud - 1,76 mln odwiedzających i 5,9 proc. zasięgu.
Natomiast platformę radiową Open FM, należącą do Wirtualnej Polski, odwiedziło 1,79 mln internautów, co dało 6,01 proc. zasięgu.
Interia przed Eską i Tekstowo
W badaniu Mediapanel kategoria Muzyka i serwisy audio obejmuje też witryny z treściami o muzyce. Na portalu Interia (Grupa Interia-Polsat( sekcja o takiej tematyce miała w listopadzie 4,02 mln użytkowników i 13,47 proc. zasięgu, na platformie Eska (Grupa ZPR Media) - 3,56 mln internautów i 11,92 proc. zasięgu, a na Onecie (Ringier Axel Springer Polska) - 2,06 mln użytkowników i 6,92 proc. zasięgu.
Z kolei serwis Tekstowo.pl odwiedziło 3,05 mln internautów (co dało 10,21 proc. zasięgu), a platformę internetową radia RMF Maxxx (Grupa RMF) - 2,7 mln (9,04 proc. zasięgu).

Miesiąc do miesiąca Spotify zyskało 597,8 tys. polskich internautów (to 6,5 proc. w górę), a YouTube Music - 525 tys. (9.1 proc.).
Jeszcze większy wzrost procentowy osiągnęła platforma RMF Maxxx - o 253 tys. użytkowników, czyli 10,3 proc. Na Open FM przybyło 102,9 tys. internautów (6,1 proc.), na Tekstowo.pl - 100,4 tys. (3,4 proc.), w sekcji muzycznej Eski - 75,2 tys. (2,2 proc.), a na Soundcloud - 60,6 tys. (3,5 proc.).
Netflix z kolejnym rekordem w Polsce. Mocno w górę Prime Video i Canal+ online, Viaplay znów ze spadkiemZa to dział muzyczny Interii zanotował spadek o 172,4 tys. internautów (4,1 proc.), a analogiczna sekcja Onetu - o 144 tys. (6,5 proc.).
W aplikacja Shazam ubyło 55,6 tys. polskich użytkowników, co oznacza spadek o 1,9 proc.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Spotify ma w Polsce prawie 10 mln użytkowników. Shazam przed Open FM i Soundcloud