T-Mobile Polska dalej zyskuje klientów. Inwestycje w światłowód i 5G
W zeszłym kwartale T-Mobile Polska przy wzroście przychodów o 6,6 proc. do 1,78 mld zł osiągnął 465 mln zł skorygowanego zysku EBITDAaL. Telekom ma już 8,1 mln abonentów, wzrosła też liczba jego klientów prepaidowych.
T-Mobile Polska w komunikacie wylicza, że na dynamikę jego przychodów oprócz wzrostu bazy klientów przyczyniła się wyższa sprzedaż usług konwergentnych (internetu szerokopasmowego, telewizji i usług głosowych), a także biznesowych (zwłaszcza ICT).
- Filarami naszej strategii rynkowej, obok odpowiedzialności wobec otoczenia i oferowania klientom najlepszej możliwej technologii jest troska o doświadczenia klientów i tworzenie oferty odpowiadającej na ich realne potrzeby. Zwiększenie dynamiki wzrostu w trzecim kwartale, a szczególnie zwiększenie popularności prostych i kompletnych, konwergnetnych pakietów usług dla domu pokazuje, że ci doceniają nasze podejście - podkreśla Andreas Maierhofer, prezes T‑Mobile Polska.
T-Mobile Polska ma 12,5 mln klientów
Na koniec września z usług T‑Mobile Polska korzystało 12,54 mln użytkowników, o 224 tys. więcej niż rok wcześniej. Liczba abonentów zwiększyła się z 7,99 do 8,13 mln, a klientów ofert prepaidowych - z 4,33 do 4,41 mln.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Nieustannie dbamy też o ciągły rozwój naszej oferty. Aby uczynić nasze portfolio produktowe jeszcze bardziej atrakcyjnym, wprowadziliśmy markę Red Bull Mobile, która skutecznie przyciąga zwłaszcza młodszych, najbardziej wymagających odbiorców, oferując im innowacyjne, w pełni cyfrowe podejście. Oddaliśmy także do ich dyspozycji wyjątkowe doświadczenia i nagrody Magenta Moments. Dbamy też, aby usługi T‑Mobile były jeszcze szerzej dostępne - wylicza Andreas Maierhofer.
Pod koniec sierpnia T‑Mobile podpisał umowę dotyczącą oferowania usługi internetowej w oparciu o infrastrukturę grupy Vectra, mającą w zasięgu 4,1 mln gospodarstw domowych.

Skorygowany zysk EBITDA operatora w ujęciu aL, czyli bez kosztów leasingu, wzrósł o 1,6 proc. - z 458 do 465 mln zł. Firma wylicza, że kontynuowała inwestycje w sieć światłowodową (opartą na łączach 400G) i sieć łączącą stacje bazowe, w wymianę komponentów sieci mobilnej (szykuje się do uruchomienia sieci 5G na częstotliwościach w zakresie 3700-3800 MHz, które pozyskał za 497 mln zł w niedawnej aukcji UKE), a także w uruchomienie T Hubu zajmującego się usługami IT dla innych spółek z koncernu Deutsche Telekom.
Prąd nadal obciążeniem
- Fakt, że w trzecim kwartale nie tylko odnotowaliśmy wzrost, mimo wciąż znacznych obciążeń kosztowych i negatywnego wpływu regulacji stawek MTR, ale zwiększyliśmy jego tempo to sygnał, że nasza strategia działa zgodnie z założeniami. Jej podstawą jest gotowość do działania nawet w bardziej wymagającym otoczeniu i przede wszystkim: możliwość ciągłych inwestycji w jakość usług i stały rozwój oferty - podkreśla Juraj Andras, dyrektor finansowy T‑Mobile Polska.
Operator zaznacza, że nadal znaczącym obciążeniem są dla niego koszty energii elektrycznej, mimo, że korzysta z farm fotowoltaicznych, a wzrost jej cen wyhamował. - Fakt, że przy dużej presji kosztowej udaje nam realizować znaczące projekty inwestycyjne i stale poprawiać wynik EBITDA, pokazuje, że jesteśmy gotowi do realizacji naszej obietnicy wzrostu - zapewnia Juraj Andras.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: T-Mobile Polska dalej zyskuje klientów. Inwestycje w światłowód i 5G