Telemetria Polska rozpoczyna testy technik rekrutacyjnych do panelu badawczego
Zespół Telemetrii Polskiej rozpoczął fazę testów technik rekrutacyjnych do panelu badawczego w ramach prac nad nowym badaniem mediów, realizowanym przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji we współpracy z rynkiem. To kolejny etap realizacji umowy pomiędzy Instytutem Łączności a KRRiT.

W październiku 2019 roku pisaliśmy o zawarciu umowy między Instytutem Łączności Państwowym Instytutem Badawczym a Krajową Radą, w ramach której ma on przeprowadzić prace badawczo-rozwojowe, dotyczące jednoźródłowych badań mediów. Wartość podpisanej z KRRiT umowy wynosiła 93 miliony złotych.
W ramach prac Instytut Łączności - PIB wybrał teraz na drodze przetargu firmę Centrum Badań Marketingowych INDICATOR do przeprowadzenia rekrutacji gospodarstw domowych metodą badawczą face to face (twarzą w twarz, bezpośrednio) w ramach eksperymentów badawczych.
Będzie to kolejny eksperyment badawczy obok testów rekrutacji metodą CATI (ang. computer-assisted telephone interviewing tj. wywiad telefoniczny wspomagany komputerowo) oraz CAWI (Computer-Assisted Web Interview – wspomagany komputerowo wywiad przy pomocy strony WWW, respondent wypełnia ankietę elektronicznie), który realizuje Instytut Łączności.
Michał Wigurski, dyrektor programu Telemetria Polska mówi nam, że zgodnie z ustaleniami ze stroną rynkową Krajowa Rada Radiofonii koncentruje się na technologii, badaniu założycielskim oraz pomiarze RPD. - W ramach grupy roboczej ds. badania założycielskiego są wypracowywane z reprezentacją rynkową szczegółowe założenia realizacyjne. Ich finalizacja planowana jest na koniec września. W oparciu o umowę zawartą pomiędzy KRRiT a Instytutem Łączności PIB zespół Telemetrii Polskiej, koncentrując się na stworzeniu testowego panelu małoskalowego, służącego do walidacji różnego rodzaju mierników, oceny ich odchyleń, testowania wag czy weryfikacji korelacji. Oparty jest on o blisko 1000 urządzeń telemetrycznych różnych dostawców technologii – objaśnia nam Michał Wigurski.
Na podstawie prototypu panelu ma powstać docelowy panel badawczy we współpracy z rynkiem. Jego wielkość ma zależeć od uzgodnień i decyzji, jakie zapadną między Telemetrią Polską a przedstawicielami biznesu mediowego.
Andrzej Olszewski, ekspert zespołu Telemetria Polska tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl, że to kolejny z cyklu zaplanowanych eksperymentów w ramach projektu Telemetria Polska. - Prowadzone działania powinny pozwolić odpowiedzieć do końca roku na pytania o to jak realizować rekrutację do docelowego panelu dla badań jednoźródłowych – stwierdza.
W 2019 roku 8,5 mln zł na program Telemetria Polska
- Bardzo intensywnie pracujemy nad zupełnie nowym standardem badań pomiaru konsumpcji mediów. Nie tylko w Polsce, ale i na świecie, wszystkie duże pracownie badawcze i właściwie każdy kraj w tej chwili prowadzi intensywne prace nad prowadzeniem pasywnych, jednoźródłowych badań konsumpcji mediów - zwrócił uwagę Kołodziejski. Jak mówił, jest to "wyzwanie i technologiczne, i organizacyjne".
Program Telemetria Polska zakłada stworzenie panelu telemetrycznego opartego na 26 tys. respondentów. Jednoźródłowy pomiar telewizji, radia i internetu ma objąć zarówno pomiar konsumpcji mediów w domu, jak i na urządzeniach przenośnych. Dodatkowo w ramach projektu ma być uruchomiony panel RPD oparty o 11 milionów gospodarstw domowych. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji pracuje wraz z rynkiem na wdrożeniem tego projektu od kwietnia 2018 roku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę
Krótszy czas oglądania telewizji w 2019 roku
W 2019 roku liderem oglądalności wśród wszystkich widzów był Polsat, a w grupie komercyjnej TVN. Wśród głównych stacji wzrosty odnotowały TVP1 i TVP2, ale najwięcej zyskały TVP Sport, Super Polsat i TTV. Skrócił się średni czas oglądania telewizji, choć zwiększyły się wydatki reklamowe.
Duże wzrosty oglądalności programów informacyjnych w kwietniu. „Fakty” zyskały 566 tys. widzów, a „Wiadomości” prawie 900 tys. W 2019 roku średni dzienny zasięg radia wyniósł 72,2 proc., a tygodniowy - 91,2 proc. Z kolei średni dobowy czas słuchania wyniósł 269 minut. Najchętniej słuchaną stacją niezmiennie było RMF FM, a sieć Eska wyprzedziła Jedynkę.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Telemetria Polska rozpoczyna testy technik rekrutacyjnych do panelu badawczego