Tajemniczy test w serwisie streamingowym Canal+
Od niedawna na liście kanałów subskrybentów serwisu streamingowego Canal+ wyświetlana jest stacja bez nazwy. Kanał można uruchomić jedynie na komputerach i telefonach, na telewizorach nie działa. Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska informuje Wirtualnemedia.pl, że firma prowadzi wiele testów i nie ma obecnie nic do przekazania odnośnie do nowości w serwisie.

Tajemniczy test jest widoczny na liście kanałów Canal+ obok Novelas+ i Canal+ Film w wybrane dni i godziny. Z elektronicznego przewodnika po programach (EPG) wynika, że pokazuje formaty typu „M jak mięso – sezon 8” czy „Złombol – sezon 1”. Po wybraniu stacji na telewizorze Smart TV pojawia się komunikat: „Materiał wideo Autopromocja nie jest dostępny za darmo”.

Co pokazuje próbny kanał?
Test można jednak uruchomić za pośrednictwem przeglądarki komputera czy z poziomu aplikacji mobilnej. Wówczas uruchamia się kanał Strefa abonenta, promujący ofertę wideo na żądanie dla klientów satelitarnych. Emitowane są trailery filmów z usługi Premiery VOD+.

Wśród proponowanych produkcji są na przykład „Konklawe”, „Bridget Jones: Szalejąc za facetem”, „Vaiana: Skarb oceanu”, „Bad Boys: Ride or Die”. Firma instruuje, że uruchomienie produkcji jest możliwe po wyborze na pilocie przycisku VOD. Canal+ może pracować nad zaproponowaniem dodatkowo płatnych treści w modelu TVOD (transakcyjne wideo na żądanie) w aplikacji dla subskrybentów.
Do takich celów służy oddzielna odświeżona rok temu aplikacja Premiery Canal+. Wypożyczenie „Bridget Jones: Szalejąc za facetem” czy „Konklawe” kosztuje w niej 15,99 zł. „Bad Boys: Ride or Die” można obejrzeć już za 14,99 zł.

W przeszłości stacja Strefa Abonenta posiadała koncesję satelitarną. Pierwsza została wydana przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji w 2011 roku, a w 2021 roku ją przedłużono. Później nadawca wnioskował o modyfikację zapisów programowych. – Zgodnie z nową ramówką, program będzie zawierał audycje i przekazy służące promocji własnej działalności i usług nadawcy – mówiła Teresa Brykczyńska, rzecznik prasowy KRRiT.
W lutym 2024 roku na wniosek nadawcy KRRiT uchyliła koncesję satelitarną dla Strefy Abonenta. Prawdopodobnie chodziło o oszczędzanie miejsca na transponderze. – Planujemy zmianę formatu nadawania Strefy Abonenta z satelitarnego na internetowy. Procedura wpisania kanału do rejestru programów nadawanych wyłącznie w Internecie jest w toku – mówił wtedy Piotr Kaniowski, rzecznik prasowy Canal+ Polska.
Dołącz do dyskusji: Tajemniczy test w serwisie streamingowym Canal+