TikTok wyprzedził YouTube’a. "Aplikacja idealnie dostosowana do dzisiejszego społeczeństwa"
Jak wynika z danych App Annie internauci z Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych spędzają więcej czasu, oglądając filmy na TikToku niż w serwisie YouTube. - Ma być szybko, zabawnie i dużo. Tego szukamy, a Tik Tok to oferuje - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Kardyś, ekspert ds. komunikacji i digital marketingu.
Serwis YouTube miesięcznie wciąż ma średnio więcej użytkowników (szacuje się, że ok. 2 mld) niż aplikacja TikTok (ok. 700 mln). Jednak to użytkownicy TikToka bardziej angażują się w oglądanie i spędzają w aplikacji więcej czasu niż na YouTubie. Dane te dotyczą jednak tylko osób korzystających z Androida. Takie wnioski z badania opublikowano w raporcie "The Evolution of Social Media Apps".
- YouTube nadal wyprzedza TikToka pod względem całkowitego czasu spędzonego w serwisie, również w Wielkiej Brytanii - podkreślał w rozmowie z BBC Jamie MacEwan z Enders Analysis. - Publiczność YouTube’a jest już tak masowa, że są wśród niej osoby o różnym statusie demograficznym, niektóre ze stosunkowo słabymi kompetencjami do używania internetu. YouTube dociera do każdego, kto po prostu jest online - dodał.
MacEwan zauważył, że TikTok zainwestował duże pieniądze, by przyciągnąć nowych użytkowników. To się opłaciło. - Dziś TikTok w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii wpływa na to, jak działa YouTube oraz jak zmienia się Facebook. To dowód ogromnego uznania ze strony użytkowników - dodał Jamie MacEwan.
"Chcemy rozrywki. Prostej i szybkiej"
- Żyjemy w świecie, w którym permanentnie nie mamy czasu. Wszędzie się śpieszymy, pędzimy, jesteśmy w niedoczasie. Gdy przychodzimy do domu, nie mamy na nic siły. Chcemy rozrywki. Prostej i szybkiej - komentuje Wojciech Kardyś, ekspert ds. komunikacji i digital marketingu. Zwraca uwagę na słowo "szybkiej".
Gdzie więc takiej szybkiej rozrywki szukać? - Mamy serwis YouTube, gdzie są filmy dłuższe, edukacyjne, fabularne, niekiedy rozrywkowe. Jednak trzeba taki film znaleźć w bazie, a na to nie mamy czasu. Są memy, ale obrazki mniej angażują niż filmiki. I tę lukę pomiędzy memami a YouTubem wypełnia właśnie TikTok, czyli szybka rozrywka, szybki film, trwający nie dłużej niż minutę. A w nim szybkie wytłumaczenie problemu, zjawiska, protestu, afery. Wystarczy minuta - mówi Kardyś.
Dodaje, że to idealny kontent na dzisiejsze czasy. - Nie chcemy czytać tekstów, bo musimy się skupić, by zrozumieć, co autor miał na myśli. Wracamy po pracy do domu i jesteśmy zmęczeni. Chcemy pulpy rozrywkowej, a tym w większości jest TikTok. Tam się tańczy, tam jest mnóstwo prostej rozrywki, tam jest również szybkie info o wydarzeniach na świecie. I najważniejsze: samemu można łatwo stworzyć kontent na TikToka - dodaje ekspert. TikToka nazywa aplikacją idealnie dostosowaną do dzisiejszego społeczeństwa. - Ma być dużo, szybko i zabawnie. Tego szukamy, a Tik Tok nam to oferuje - podsumowuje Wojciech Kardyś.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: TikTok wyprzedził YouTube’a. "Aplikacja idealnie dostosowana do dzisiejszego społeczeństwa"