Twitch dominuje wśród fanów gier komputerowych. Ponad 2,7 mld godzin streamingu w drugim kwartale 2019
W II kwartale 2019 roku internauci na całym świecie spędzili 3,77 mld godzin na oglądaniu streamingu z gier wideo - wynika z badań firmy analitycznej StreamElements. Widzów zyskały wszystkie największe platformy z relacjami z gier na żywo, dominującą pozycję na rynku umocnił Twitch, który zarejestrował 2,72 mld godzin streamingu.

Z raportu StreamElements wynika, że w II kwartale br. użytkownicy platform oferujących streaming z gier wideo globalnie spędzili przy oglądaniu bezpośrednich relacji z rozgrywek 3,77 mld godzin.
Zdecydowanym liderem rynku jest platforma Twitch, która w 2014 r. została kupiona przez koncern Amazon za 970 mln dol. W raportowanym kwartale użytkownicy Twitcha oglądali streamingi z gier przez 2,72 mld godzin, co daje serwisowi udział w całym rynku na poziomie 72,2 proc.
Na 2. miejscu znalazła się platforma YouTube Live (735,54 mln godzin) posiadająca 19,5 proc. udziału w rynku, a podium zamyka Facebook Gaming (197,76 mln godzin) z udziałem na poziomie 5,3 proc.

Jak wskazuje raport StreamElements 75 proc. oglądalności streamingu w serwisie Twitch generuje ok. 5 tys. najpopularniejszych kanałów na tej platformie.

Wśród gier, z których relacje na żywo są najchętniej oglądane na szczycie wciąż znajduje się Fortnite, która wyprzedza League of Legends oraz Grand Theft Auto V.


Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Twitch dominuje wśród fanów gier komputerowych. Ponad 2,7 mld godzin streamingu w drugim kwartale 2019