Gigant telekomunikacyjny Vodafone traci abonentów telewizyjnych
Pod koniec roku w Niemczech zmienią się przepisy, które obecnie pozwalają zawierać zbiorowe umowy na usługi telewizyjne ze spółdzielniami mieszkaniowymi. Straty odczuje Vodafone, który już teraz zmaga się z odpływem abonentów telewizyjnych, jak i szerokopasmowych. Ma to związek z podwyżką cen wprowadzoną przez usługodawcę.

Przychody z usług spadły o 1,3 proc. w związku z wejściem w życie podwyżek cen usług szerokopasmowych. Operator stracił 70 000 klientów telewizji kablowej i 51 000 korzystających z internetu szerokopasmowego. Baza klientów telewizyjnych Vodafone spadła o 120 000, podczas gdy baza klientów korzystających z kilku usług firmy pozostała stabilna na poziomie 2,3 miliona.
Zmiana prawa na rynku niemieckim
Straty poprzedzają wstrząs na niemieckim rynku telewizyjnym, który nastąpi w lipcu przyszłego roku, kiedy to nowe prawo definitywnie wyłączy możliwość wybierania i podpisywania przez spółdzielnie mieszkaniowe i właścicieli domów wielorodzinnych umowy zbiorowej na usługę telewizji kablowej od jednego operatora. Oznacza to, że najemcy będą mogli swobodnie wybierać dowolnego dostawcę usług, a nie korzystać z narzuconego przez spółdzielnię. Dla branży telekomunikacyjnej będzie to duży cios.
Lepsze wyniki firma odnotowała w Wielkiej Brytanii, gdzie Vodafone miał 42 000 klientów usług internetowych w pierwszym kwartale, a obecnie ma już 1,3 miliona klientów.
Straty i zwolnienia
Całkowite przychody firmy spadły o 4,8 proc. do 10,7 mld euro (9,3 mld funtów) w ciągu trzech miesięcy (wynik finansowy pochodzi z końca czerwca tego roku).
Vodafone w maju tego roku ogłosił plan zwolnienia 11 tysięcy osób, który będzie realizował w ciągu najbliższych trzech lat. Pisaliśmy o tym tutaj.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Gigant telekomunikacyjny Vodafone traci abonentów telewizyjnych