Volvo Cars z Uber: SUV XC90 gotowy do jazdy autonomicznej (wideo)
Firmy Volvo Cars i Uber zaprezentowały wspólnie opracowany samochód zdolny do jazdy autonomicznej.
Uber i Volvo Cars podpisały umowę dotyczącą współpracy technologicznej w 2016 r. Od tego czasu opracowały kilka prototypów, których celem jest opracowanie aut zdolnych do jazdy autonomicznej. Zaprezentowany teraz SUV Volvo XC90 jest pierwszym samochodem produkcyjnym, który w połączeniu z systemem jazdy autonomicznej opracowanym przez specjalistów z Ubera jest w stanie jeździć całkowicie samodzielnie. Stanowi on część umowy sprzed trzech lat na dostarczenie przez Volvo Cars firmie Uber kilkudziesięciu tysięcy aut przygotowanych do jazdy autonomicznej w najbliższych latach.
W przyszłości takie samochody będzie można zamawiać za pomocą aplikacji Uber. Docelowo mają wozić pasażerów całkowicie samodzielnie, bez kierowcy.

Nowe Volvo ma kilka cech i funkcji, które są niezbędne do jazdy autonomicznej w przyszłości. Kluczowe znaczenie ma zduplikowanie systemów i stworzenie ich "kopii zapasowych". Dotyczy to układu kierowniczego, hamulcowego, czy systemu awaryjnego zasilania. Jeżeli jakikolwiek z podstawowych systemów zawiedzie, system zapasowy przejmie jego funkcje i zatrzyma pojazd.

Poza seryjnymi systemami auta, autonomiczne XC90 wyposażono dodatkowo w szereg czujników umieszczonych na dachu samochodu, które mają ułatwić bezpieczne poruszanie się i manewrowanie w zatłoczonych miastach.

Docelowo Volvo XC90 z system jazdy autonomicznej Uber ma samodzielnie wozić pasażerów bez obecności w pojeździe tzw. "Mission Specialists", którzy pojawią się w pojazdach w pierwszej fazie projektu. Będą to specjalnie przeszkoleni pracownicy Uber obsługujący i nadzorujący samochód poruszający się w wyznaczonych obszarach do jazdy całkowicie autonomicznej.
Volvo Cars planuje na początku przyszłej dekady wprowadzić opracowane samodzielnie samochody z funkcją jazdy autonomicznej. Taka funkcja ma być dostępna w kolejnej generacji nowych modeli Volvo bazujących na platformie podłogowej SPA2. Auta w nią wyposażone będą mogły jeździć bez nadzoru kierowcy w ściśle określonych miejscach takich jak autostrady, czy obwodnice miast.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Volvo Cars z Uber: SUV XC90 gotowy do jazdy autonomicznej (wideo)