Warner Bros. Discovery: restrukturyzacja będzie kosztować 1 mld dolarów więcej
Koncern Warner Bros. Discovery, do którego należy m.in. grupa TVN, poinformował, że koszty trwającej w nim restrukturyzacji będą o ok. 1 mld dolarów wyższe niż prognozował pod koniec października. Przyczyną są większe odpisy dotyczące treści i produkcji w początkowej fazie.
Pod koniec października Warner Bros. Discovery zapowiedział, że działania restukturyzacyjne, będące pokłosiem fuzji koncernów Discovery i WarnerMedia, potrwają do końca 2024 roku i będą kosztowały brutto od 3,2 do 4,3 mld dolarów.
W komunikacie giełdowym opublikowanym w środę koncern podwyższył tę prognozę do 4,1-5,3 mld dolarów. Przyczyną jest wzrost szacowanych odpisów dotyczących treści i projektów na etapie developmentu - z 2-2,5 do 2,8-3,5 mld dolarów.
Firma zaznaczyła, że nie zmienia prognoz co do pozostałych składników kosztów restrukturyzacji: od 800 mln do 1,1 mld dolarów ma zostać przeznaczone na zmiany organizacyjne (m.in. odprawy i świadczenia dla odchodzących pracowników, utrzymanie klientów i relokacja), a od 400 do 700 mln dolarów - na wycofanie się z różnych umów i konsolidację posiadanych nieruchomości.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zaznaczono, że działania restrukturyzacyjne nadal są realizowane i mogą skutkować dodatkowymi obniżkami wycen aktywów, co jeszcze podwyższy koszty.
Zrezygnowano z części produkcji HBO Max, 2 mld kosztów w br.
Synergie kosztowe zostały zapowiedziane przez kierownictwo Warner Bros. Discovery jeszcze przed sfinalizowaniem na początku kwietnia br. fuzji Discovery i WarnerMedia. Wtedy była mowa o 3 mld dolarów oszczędności w ciągu kilku lat.
Koncern zaczął już ponosić wydatki związane z restruktryzacją: w drugim kwartale wyniosły 1 mld dolarów, a w trzecim kwartale dodatkowe koszty są szacowane na 1,3-1,6 mld dolarów.
Latem Warner Bros. Discovery ogłosił rezygnację z realizacji oryginalnych produkcji pod szyldem Max Originals w krajach skandynawskich i Europy Środkowej. W konsekwencji pożegnano się z ok. 30 menadżerami wysokiego szczebla HBO Max w regionie Europy (także w Polsce), Afryki i Bliskiego Wschodu. Redukcje objęły też kilkadziesiąt osób zajmujących się kreacją treści, a także produkcje w toku, m.in. prawie ukończony film „Batgirl”.
Ponadto platformy HBO Max i Discovery+ mają zostać połączone w jedną usługę, która w USA i Ameryce Łacińskiej pojawi się w 2023 roku.
Akcje Warner Bros. Discovery przecenione o ponad 50 proc.
Od początku kwietnia, gdy sfinalizowano fuzję Discovery i WarnerMedia, do zamknięcia sesji w środę kurs akcji Warner Bros. Discovery zmalał o 57 proc.
We wrześniu pojawiły się pogłoski, że przejęciem Warner Bros. Discovery może być zainteresowany Comcast, do którego należą m.in. NBCUniversal i Sky. Szef Warner Bros. Discovery David Zaslav zaprzeczył temu. - Nie jesteśmy na sprzedaż, absolutnie nie jesteśmy - zapewnił na konferencji prasowej.

W trzecim kwartale br. Warner Bros. Discovery przy spadku przychodów o 11 proc. do 9,82 mld dolarów zanotował 2,28 mld dolarów straty netto. Pion telewizyjny koncernu, obejmujący m.in. grupę TVN, zanotował spadek przychodów o 11 proc. (a o 8 proc. bez zmian kursów walut) do 5,21 mld dolarów. Jego zysk wyniósł w zeszłym kwartale 2,63 mld dolarów, wobec 2,71 mld dolarów pro forma rok wcześniej.
Na koniec września należące do koncernu platformy streamingowe (głównie discovery+ i HBO Max) miały 94,9 mln subskrybentów, o 2,8 mln więcej niż kwartał wcześniej. W USA i Kanadzie nastąpił wzrost z 53 do 53,5 mln, a na pozostałych rynkach - z 39,1 do 41,4 mln.
Łączne przychody pionu direct-to-consumer koncernu zmalały pro forma o 7 proc. do 2,32 mld dolarów. Przesądził o tym spadek wpływów z dystrybucji o 8 proc. do 2,06 mld dolarów, głównie wskutek zakończenia współpracy z Amazonem jesienią ub.r. Skorygowana strata EBITDA segmentu pogłębiła się z 309 do 634 mln dolarów.
W połowie listopada David Zaslav, szef Warner Bros. Discovery, ujawnił, że w segmencie HBO - obejmującym zarówno kanały telewizyjne tej marki, jak i platformę HBO Max - na treści przeznaczono w ub.r. prawie 7 mld dolarów wydatków, a strata sięgnęła 3 mld dolarów.
Według Zaslava kondycja rynku reklamowego jest obecnie słabsza niż w czasie apogeum epidemii. - Zauważył, że zbiegło się to z przedświątecznym okresem zakupowym. - To całkiem duża strata całego sezonu przedświątecznego - ocenił.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Warner Bros. Discovery: restrukturyzacja będzie kosztować 1 mld dolarów więcej