Wartość sprzedaży bezpośredniej wzrosła w ub.r. do 3,3 mld zł, ponad połowa to kosmetyki
W ub.r. obroty sektora sprzedaży bezpośredniej wyniosły 3,3 mld zł, o 4,6 proc. więcej niż rok wcześniej. 56 proc. stanowiły kosmetyki, a 92 proc. transakcji zrealizowano indywidualnie - wynika z danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Według danych Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej w ub.r. zawarto 37,6 mln transakcji sprzedaży bezpośredniej. 92 proc. z łącznej kwoty 3,3 mld zł obrotów zapewniła sprzedaż indywidualna, a pozostałą część - sprzedaż grupowa (głównie prezentacje w domowe).
56 proc. wartości rynku stanowił handel kosmetykami, przy czym jego udział zmalał w skali roku o 4 pkt proc. Z kolei sprzedaż suplementów diety i produktów dietetycznych zapewniła 14,6 proc. łącznych obrotów, a sprzętu AGD - 12,5 proc.
Liczna osób współpracujących z firmami sprzedaży bezpośredniej zwiększyła się o 2 proc. do 998 tys. Aż 85 proc. z nich to kobiety, coraz więcej pracowników tej branży to ludzie w wieku 35-64 lat.
- Sprzedaż bezpośrednia wciąż się rozwija, o czym świadczą najnowsze wyniki. Mimo, że rynek ustabilizował się i przyrosty nie są już tak dynamiczne jak kiedyś, co roku obserwujemy stały, kilkuprocentowy wzrost sprzedaży. Coraz więcej osób przystępuje do współpracy z firmami z branży ze względu na korzyści, jakie oferuje ten sektor. Jest to szansa nie tylko na zarobek. Sprzedaż bezpośrednia umożliwia rozwój umiejętności interpersonalnych, które przydadzą się w prowadzeniu każdej działalności gospodarczej - komentuje Mirosław Luboń, dyrektor generalny Polskiego Stowarzyszenia Sprzedaży Bezpośredniej.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 


Dołącz do dyskusji: Wartość sprzedaży bezpośredniej wzrosła w ub.r. do 3,3 mld zł, ponad połowa to kosmetyki