We Francji wprowadzą zakaz niszczenia niesprzedanego towaru
Francuski rząd pracuje nad regulacjami wprowadzającymi zakaz wyrzucania i niszczenia przez supermarkety i producentów niesprzedanego towaru. Miałyby wejść w życie już w 2021 roku.
Edouard Philippe, premier Francji poinformował media, że francuski rząd w trosce o ochronę środowiska chce zakazać producentom i supermarketom niszczenia towarów, które nie zostały sprzedane. Wprowadzone regulacje dotyczyć mają artykułów nieżywnościowych, takich ubrania, przedmiot plastikowe czy sprzęt elektroniczny.
Producenci i dystrybutorzy mieliby oddawać lub przerabiać niesprzedane produkty tak, by udało się je ostatecznie sprzedać.
- Możemy uniknąć skandalicznego marnowania produktów i przedmiotów, które są w idealnym stanie - powiedział premier Philippe.
Francuski rząd podaje, że co roku we Francji wyrzucane lub niszczone są artykuły nieżywnościowe warte ponad 650 mln euro, czyli pięć razy więcej niż wartość darowizn, w ramach których te produkty są oddawane.
Z informacji agencji AFP wynika,że najczęściej niesprzedane artykuły niszczą duże firmy dystrybucyjne oraz luksusowe marki. Dlatego też władze Francji chcą, by wprowadzone zmiany dotyczyły szczególnie dóbr luksusowych. Wyjątkiem mają być niektóre kosmetyki z krótkim terminem ważności, jak np. podkład pod makijaż.
Nowe regulacje miałyby zacząć obowiązywać stopniowo począwszy od końca 2021 roku, do roku 2023 roku.
Burberry rezygnuje z utylizacji odzieży i dodatków
W ub.r. szerokim echem odbiła się informacja o tym, że luksusowa marka modowa zutylizowała w ciągu roku odzież i dodatki o wartości ok. 38 mln dolarów. Firma wolała je niszczyć, niż np. sprzedawać w promocji lub wyprzedawać w obawie przed utratą luksusowego charakteru.
Po fali krytyki, jaka w związku z tymi doniesieniami spłynęła na Burberry, firma postanowiła wycofać się z tych praktyk.
We wrześniu ub.r. poinformowano, że rozpoczęły się prace związane z recyklingiem i przetwarzaniem niesprzedanych ubrań i produktów, a w niedługim czasie działania te zostaną rozwinięte na większą skalę. Pomaga w tym manufaktura zrównoważonych ekologicznie produktów luksusowych Elvis&Kresse. W najbliższych 5 latach ma przetworzyć ok. 120 t odpadów skórzanych. - Nowoczesny luksus oznacza bycie odpowiedzialnym społecznie i ekologicznie.To przekonanie jest dla nas najważniejsze w Burberry i jest kluczem do naszego długofalowego sukcesu - mówił wówczas dyrektor generalny firmy Burberry, Marco Gobbetti.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: We Francji wprowadzą zakaz niszczenia niesprzedanego towaru