Reklamy Zary zakazane. Powód: "niezdrowo szczupłe" modelki
Brytyjski organ nadzorujący reklamę Advertising Standards Authority (ASA) zakazał marce odzieżowej Zara emisji dwóch internetowych reklam. W ocenie regulatora przedstawiały one “niezdrowo szczupłe” modelki.

ASA odniosła się do dwóch reklam internetowych Zary z maja br. W ocenie organu jedna z nich przedstawiała modelkę z wyraźnie zapadniętymi policzkami, zaś w drugiej modelka w nisko wyciętej koszuli miała “wystające obojczyki”.
ASA orzekła, że modelki wydawały się "niezdrowo chude", a reklamy były "nieodpowiedzialne". Dodano, że Zara musi zapewnić, że wszystkie jej zdjęcia zostały "przygotowane w sposób odpowiedzialny".
Co ciekawe: dwie inne reklamy Zary, w których występowały te same dwie modelki, nie zostały uznane za nieodpowiedzialne i w nich ASA nie dopatrzyła się “niezdrowo szczupłych sylwetek”.
Zara: dobry stan zdrowia modelek
Zara zapewniła serwis Drapersonline, że natychmiast po decyzji ASA usunęła wszystkie kwestionowane zdjęcia. Jednocześnie zaznaczyła, że nie otrzymała żadnych bezpośrednich skarg od konsumentów.
– Zobowiązujemy się do odpowiedzialnego publikowania treści i przestrzegania rygorystycznych wytycznych i kontroli przy wyborze i fotografowaniu modelek, a także przy wyborze zdjęć – zapewniła hiszpańska sieć modowa.
Co więcej, Zara twierdzi, że obie modelki były w stanie przedstawić zaświadczenia lekarskie potwierdzające ich dobry stan zdrowia w czasie sesji zdjęciowych.
Brytyjski organ nadzorczy ostatnio coraz częściej przygląda się firmom modowym: reklamy Marks & Spencer i Next również zostały zakazane z podobnych powodów w ostatnich miesiącach.
Dołącz do dyskusji: Reklamy Zary zakazane. Powód: "niezdrowo szczupłe" modelki