SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Reklama Marks&Spencer zakazana. Promuje niezdrowo szczupłe modelki

Brytyjski organ nadzorujący reklamę Advertising Standards Authority (ASA) podtrzymał skargę, że sieć Marks & Spencers wykorzystała "niezdrowo szczupłą" modelkę do reklamowania ubrań w swojej aplikacji.

W swoim orzeczeniu w sprawie reklamy M&S, ASA stwierdziła, że modelka "wydawała się niezdrowo szczupła" i stwierdziła, że reklama była "nieodpowiedzialna".

"Poza modelki i wybór ubrań sprawiły, że reklama sprawiała wrażenie, że modelka jest niezdrowo szczupła" – stwierdził organ nadzorczy, orzekając, że narusza to kodeks reklamowy. Zapisy w nim stanowią, że "komunikaty marketingowe muszą być przygotowywane w poczuciu odpowiedzialności wobec konsumentów i społeczeństwa".

Badanie przeprowadzone na Uniwersytecie w Toronto na temat reklam w czasopismach z udziałem modelek wykazało, że "chude kobiety" w reklamach miały natychmiastowy negatywny wpływ na samoocenę kobiet.

ASA otrzymała cztery skargi dotyczące różnych reklam M&S, ale uwzględniła tylko jedną i zakazała ich używania w aplikacji przez firmę.

M&S poinformował, że jej inkluzywna odzież damska reprezentuje pełne spektrum rozmiarów, od ośmiu do 24, dodając, że traktują obawy dotyczące przedstawiania obrazu ciała w swoich reklamach "bardzo poważnie".

Na początku tego roku brytyjska Międzypartyjna Grupa Parlamentarna ds. Zaburzeń Odżywiania opublikowała raport opisujący "alarmujący" wzrost zaburzeń, takich jak anoreksja i bulimia, w ciągu ostatniej dekady, dodając, że zaburzenia odżywiania mają "jedną z największych luk w leczeniu we współczesnej opiece zdrowotnej".

Według badania z 2023 r. ponad jedna na dziesięć osób w wieku 17-19 lat i jedna piąta młodych kobiet ma zaburzenia odżywiania.

Dołącz do dyskusji: Reklama Marks&Spencer zakazana. Promuje niezdrowo szczupłe modelki

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
what?
To może ktoś zajmie się Nike i resztą, która wykorzystuje niezdrowo otyłe modelki i modeli?
3 0
odpowiedź
User
Korzeń+PŁONIE!
Proponuję...aby sprzętu sportowego, siłowni, kosmetyków nie reklamowali przystojni mężczyźni.
Tacy jeszcze w miarę naturalnie ok, ale co z tymi którzy mają wielkie mięśnie ? Przecież większość z wielkimi barami, łapami stosowała teścia. Nie tylko ci z zawodów dla kulturystów, ale 3/4 aktorów którzy są nienaturalnie umięśnieni ?

A potem taki facet widzi kogoś takiego i to ma negatywny wpływ na jego samoocenę!
Jak model może reklamować np. z gołą klatą i ramionami, które są rozbudowane...kosmetyki, perfumy ? Nie każdy ma 15-20 lat i czas na 4-5 dni na siłowni! xD
3 0
odpowiedź
User
Sasapiens
A co z niezdrowo spasionymi w reklamach?
4 0
odpowiedź