Węglokoks potrzebuje agencji PR do kompleksowej obsługi
Spółka Weglokoks prowadzi przetarg na wybór agencji doradczej do opracowania i wdrożenia kompleksowej strategii komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej, doradztwa w zakresie PR oraz doradztwa w zarządzaniu komunikacją kryzysową – dowiedziały się Wirtualnemedia.pl.

Spółka Węglokoks S.A. (oraz spółki zależne) jest jedną z największych spółek skarbu Państwa z branży energetycznej oraz hutniczej w Polsce. W najbliższych latach Węglokoks S.A. chce być wsparciem oraz liderem zmian procesu transformacji w regionie. Działalność skupiać się będzie na rozwoju czterech linii biznesowych: handlu, logistyki, hutnictwa i nowoczesnej energetyki. Spółka będzie zajmować się również rozwojem nowych obszarów działalności, m.in. wykorzystaniem wodoru oraz technologiami magazynowania energii. Spółka chce być nie tylko wiarygodnym oraz odpowiedzialnym partnerem w biznesie, gwarantującym bezpieczeństwo oraz rozwój pracowników, ale także Grupą odpowiedzialną za środowisko, w którym funkcjonuje, dbającą o wszystkich interesariuszy.
Dotychczas bez wsparcia PR
W ostatnich latach, pod kątem komunikacji, Węglokoks nie prowadził działań PR w ramach jasno nakreślonej strategii komunikacji. Tym samym firma planuje nakreślić długofalową strategię komunikacji spółki i spółek zależnych (zarówno z interesariuszami zewnętrznymi, jak i wewnętrznymi) i następnie prowadzić zgodnie z nią regularne działania w Polsce. Strategia ta powinna być ściśle zespolona ze strategią biznesową Grupy.
Firma chce pokazać Węglokoks komunikacyjnie z szerszej perspektywy: jako dużą, europejską firmę, która co prawda działa w tradycyjnych gałęziach przemysłu, jednak jest świadoma wyzwań związanych np. z zieloną transformacją i, nie mając zamiaru przeprowadzać rewolucji pod kątem działań operacyjnych, wchodzi na profesjonalny, globalny sposób zarządzania organizacją i właściwie to komunikuje. Z korzyścią dla wszystkich interesariuszy: partnerów biznesowych, klientów i pracowników Węglokoksu.
Dotychczas Węglokoks S.A. opierał swoją komunikację na pojedynczych i spontanicznych działaniach, w tym sponsoringach. Jeśli chodzi o komunikację wewnętrzną, nie była ona prowadzona wg jakiejkolwiek strategii i spółka chce zacząć budowanie jej od nowa.
Potrzebne profesjonalne wsparcie
Wybrana agencja zajmie się m.in. przeprowadzeniem audytu dotychczas prowadzonych działań komunikacyjnych, przygotuje strategię oraz wyznaczy narzędzia do komunikacji zewnętrznej (media tradycyjne, online, social media, RTV), uwzględniającej narzędzia do komunikacji bezpośredniej z wybranymi interesariuszami / klientami / partnerami biznesowymi.
Będzie odpowiadać także za przygotowanie planu, strategii oraz wyznaczenie narzędzi do komunikacji, przygotowanie założeń do zarządzania komunikacją kryzysową. Będzie prowadzić regularne działania z zakresu komunikacji zewnętrznej (media tradycyjne, online, RTV + wsparcie koncepcyjne w prowadzeniu działań z zakresu social media), z zakresu komunikacji wewnętrznej.
Węglokoks nie chce, by wybrana agencja prowadziła stałe działania spółki w social mediach, by realizowała kampanie marketingu online czy też prowadziła działania komunikacyjne bezpośrednio dla wszystkich spółek zależnych Węglokoks S.A.
Wybrana agencja będzie pracować dla Węglokoksu przez rok. Oferty można składać do 20 marca.
Dołącz do dyskusji: Węglokoks potrzebuje agencji PR do kompleksowej obsługi