Wirtualna Polska Holding podpisała Kartę Praw Dziecka w Biznesie
Wirtualna Polska Holding złożyła podpis pod Kartą Praw Dziecka w Biznesie. To inicjatywa, która ma zachęcić do konkretnych działań na rzecz ochrony praw dziecka, również w internecie. Kartę przygotowało Forum Odpowiedzialnego Biznesu we współpracy z firmami i organizacjami społecznymi.

Podpisanie Karty oznacza zobowiązanie do aktywnego wdrażania i przestrzegania założeń Karty, promocję wiedzy i dobrych praktyk oraz udział w działaniach na rzecz respektowania praw dzieci w polskim społeczeństwie.
Inicjatywa powstała w kontekście głośnych wydarzeń związanych z nadużyciami względem nieletnich w sieci. W ocenie ekspertów ds. mediów podobne sytuacje mogą powracać, ponieważ największe platformy technologicznie niedostatecznie chronią młodszych użytkowników przed różnego rodzaju nadużyciami i cyberprzemocą.
Za stworzenie Karty Praw Dziecka w Biznesie odpowiadają organizacje społeczne oraz Forum Odpowiedzialnego Biznesu, którego WP jest członkiem. Karta uwzględnia zapisy m.in. Konwencji ONZ o Prawach Dziecka oraz wytycznych ONZ dot. biznesu i praw człowieka.
W Karcie Praw Dziecka w Biznesie znajdują się zapisy dotyczące m.in.: dbania o prawa dziecka jako użytkownika i użytkowniczki produktów i usług, respektowania praw dziecka jako odbiorcy i uczestnika przekazów marketingowych, wymagania od swoich dostawców i dostawczyń, kontrahentów i kontrahentek, partnerów i partnerek biznesowych przestrzegania praw dziecka, tworzenia dobrego i przyjaznego miejsca pracy dla rodziców, zapewniania rodzicom wynagrodzenia umożliwiającego stworzenie godnych warunków do życia i rozwoju dla ich dzieci, promowania zasady work-life balance oraz wspierania odpowiedzialnego zatrudnienia
- Bezpieczeństwo w sieci jest dla Wirtualnej Polski kluczową wartością. Jako największy polski wydawca internetowy i czołowa firma w branży e-commerce WP czuje szczególne zobowiązanie dotyczące ochrony dzieci. W tym zakresie opracowała wewnętrzne regulacje dotyczące emisji reklam, treści i produktów dostosowanych do najmłodszych - podano w komunikacie.
W ostatnim czasie WP dołączyła też do programu „Stacja Galaxy. Bezpieczne miejsce w sieci” organizowanego przez firmę Samsung, w którym edukuje młode pokolenie o tym jak mogą wykorzystywać wszystkie zalety internetu, jednocześnie chroniąc swoje bezpieczeństwo i prywatność.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska Holding podpisała Kartę Praw Dziecka w Biznesie