„Włożyć bez konsekwencji” w reklamie Plusha bez podtekstu seksualnego (wideo)
Komisja Etyki Reklamy oceniła, że hasło „Włożyć bez konsekwencji możesz tylko w Plush na Kartę” w spocie taryfy Plush (oferowanej przez Polkomtel) nie naruszyło branżowego kodeksu etycznego, bo nie ma podtekstu seksualnego, zarzucanego przez autorów skarg.

Do Komisji Etyki Reklamy trafiło kilka skarg na spot Plush na Kartę emitowany w ramach kampanii prowadzonej wiosną br. Klip pokazuje, jak miś Plushak będący brand hero marki Plush, próbujący sięgnąć po wpada do słoika, co lektor komentuje: „Włożyć bez konsekwencji możesz tylko w Plush na Kartę”.
Autorzy skarg w tym stwierdzeniu dopatrzyli się podtekstu seksualnego. - Reklama jest obleśna, niesmaczna i zawsze z aluzjami do seksu, a przecież oglądają to również małe dzieci - stwierdziła jedna ze skarżących osób. - Koszmarna kampania reklamowa deprawująca młodzież. Narkotyki, prymitywne zachowania seksualne - oto co promuje ta reklama - oceniła inna.
>>> Oglądaj najciekawsze spoty reklamowe na tv.wirtualnemedia.pl
Polkomtel nie odniósł się do tych zarzutów. Natomiast Komisja Etyki Reklamy orzekła, że stwierdzenie lektora spotu nie narusza dobrych obyczajów i poczucia odpowiedzialności społecznej ani nie zagraża psychicznemu lub moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży.
W ostatnim okresie komisja oceniła, że spot, w którym Plushak klepie młodą dziewczynę w pośladek i zaprasza „na pięterko”, utrwala negatywne stereotypy na temat kobiet, natomiast reklama pokazująca, jak bohater swoimi gazami podpala choinkę, zachęca młodych odbiorców do niebezpiecznych zachowań. W lipcu br. Polkomtel zmodyfikował reklamy kłopotliwym psem z hasłem „Lepiej przygarnij Vansy”, po protestach internautów oceniających, że zniechęca to do adopcji zwierząt.
Przedstawiciele Polkomtela za każdym razem tłumaczyli, że spotów Plusha nie należy interpretować na serio, tylko z dystansem i uwzględnieniem humorystycznej stylistyki, oraz że nie pokazują one rzeczywistych sytuacji, tylko anegdotki w krzywym zwierciadle.
Dołącz do dyskusji: „Włożyć bez konsekwencji” w reklamie Plusha bez podtekstu seksualnego (wideo)