WP.pl przed Onetem, Facebook wyprzedził Allegro (Mediapanel z sierpnia)
W sierpniu br. WP.pl miała więcej użytkowników niż Onet.pl, a przeglądarkowy Facebook wyprzedził Grupę Allegro i Wirtualną Polskę. W aplikacji mobilnej TikToka polscy internauci spędzali średnio ponad 23 godziny.
Według badania Mediapanel w sierpniu br. serwisy i aplikacje Grupy Google odwiedziło w Polsce 28,86 mln internautów, co dało 97,29 proc. zasięgu. Każdy spędził tam przeciętnie 6 godzin, 44 minuty i 15 sekund. Miesiąc wcześniej zanotowały 28,74 mln użytkowników, 96,73 proc. zasięgu oraz 6 godzin, 48 minut i 7 sekund średniego czasu korzystania.
W tej ostatniej statystyce zdecydowanym liderem jest niezmiennie klasyfikowany osobno YouTube. Jako strona www i aplikacja przyciągnął w sierpniu 26,64 mln internautów (wobec 26,18 mln w lipcu), każdego średnio na 19 godzin, 30 minut i 21 sekund średniego czasu korzystania (miesiąc wcześniej było to 19 godzin, 51 minut i 53 sekundy).
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Przeglądarkowy Facebook osiągnął wzrost liczby odwiedzających z 21,93 do 23 mln (przy czym średni czas spędzony przez każdego zmalał z 4 godzin, 13 minut i 7 sekund do 3 godzin, 39 minut i 52 sekund). W efekcie wyprzedził Grupę Allegro (spadek liczby użytkowników z 22,92 do 22,71 mln) i Grupę Wirtualna Polska (wzrost z 21,99 do 22 mln).
Grupa Wirtualna Polska zanotowała wzrost średniego czasu korzystania z 2 godzin, 25 minut i 59 sekund do 2 godzin, 30 minut i sekundy, a Grupa Ringier Axel Springer Polska - z 2 godzin, 2 minut i 50 sekund do 2 godzin, 3 minut i 4 sekund.
Liczba użytkowników Grupy OLX zwiększyła się z 17,98 do 18,35 mln, Grupy TVN - z 12,99 do 13,52 mln, a Grupy ZPR Media - z 14,81 do 15,93 mln. Natomiast Grupa Agora zanotowała spadek z 17,95 do 17,8 mln, a Grupa Ceneo.pl - z 12,12 do 11,44 mln.
Do czołowej dwudziestki wskoczyła Grupa Iberion z 10,07 mln użytkowników (w lipcu miała poniżej 8,8 mln).
W Polsce jest prawie 30 mln internautów
Według Mediapanelu w sierpniu łączna liczba polskich internautów wyniosła 29,6 mln (tyle samo co w lipcu), a tych korzystających z sieci codziennie - 25,5 mln (o 0,1 więcej niż przed miesiącem).

WP.pl wyprzedził Onet.pl, o2 przed Gazeta.pl
Google.com odwiedziło w sierpniu 27,68 mln polskich internautów (to 93,3 proc. zasięgu), spędzając średnio po godzinie, 50 minut i 59 sekund. Miesiąc wcześniej serwis zanotował 27,49 mln użytkowników oraz godzinę, 52 minuty i 30 sekund.
WP.pl osiągnęła wzrost z 16,95 do 17,51 mln odwiedzających i wyprzedziła Onet.pl, na którym liczba internautów zwiększyła się z 17,02 do 17,24 mln. Na o2.pl liczba odwiedzających wzrosła z 13,55 do 14,1 mln, dzięki czemu serwis wysunął się przed Gazeta.pl (wzrost z 13,57 do 13,65 mln).
SE.pl zanotował wzrost z 10,62 do 11,08 mln internautów, a TVN24.pl - z 9,87 do 10,34 mln.

Na komputerach Netflix przyciąga na dłużej niż Facebook
Tylko na komputerach Grupa Google zanotowała minimalny spadek liczby użytkowników (z 22,25 do 22,24 mln) i wzrost średniego czasu spędzonego przez każdego (z 2 godzin, 3 minut i 38 sekund do 2 godzin, 5 minut i 46 sekund).
Na YouTubie przeciętny czas korzystania zmalał z 9 godzin, 33 minut i 49 sekund do 8 godzin, 51 minut i 7 sekund, a w przeglądarkowej wersji Facebooka - z 5 godzin, 2 minut i 6 sekund do 4 godzin, 39 minut i 31 sekund.

Przeglądarkowego Netflixa odwiedziło na komputerach 5,01 mln internautów, każdy spędził tam średnio 6 godzin, 7 minut i 38 sekund. Miesiąc wcześniej serwis zanotował 5,3 mln użytkowników oraz 6 godzin, 19 minut i 36 sekund przeciętnego czasu korzystania.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: WP.pl przed Onetem, Facebook wyprzedził Allegro (Mediapanel z sierpnia)