WP.pl przed Onetem w sporcie. Mocno w górę WRC.net.pl, w dół serwisy TVP Sport i „PS” (TOP10)
Wśród witryn o sporcie najwięcej użytkowników i odsłon ma sekcja sportowa WP.pl wyprzedająca analogiczny dział Onetu i Sport.pl. Duży wzrost odwiedzalności osiągnął WRC.net.pl, natomiast mocno zmalały wyniki serwisów „Przeglądu Sportowego” i TVP Sport.
Sekcję sportową WP.pl w lipcu br. odwiedziło 5,51 mln użytkowników, czyli 20,4 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali na stronie 133,1 mln odsłon, na każdego przypadło przeciętnie 24,2 odsłon - wynika z danych z badania Gemius/PBI opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Witryna osiągnęła najwyższe wyniki we wszystkich tych statystykach, najmocniej lideruje pod względem liczby odsłon - trzy kolejne serwisy łącznie zanotowały ich mniej. Dział sportowy Onetu (Ringier Axel Springer Polska) zanotował 5,04 mln użytkowników i 52,52 mln odsłon, Sport.pl (Agora) - 3,36 mln odwiedzających i 41,4 mln odsłon, a sekcja sportowa Interii (Grupa Cyfrowy Polsat) - 2,24 mln użytkowników i 28,95 mln odsłon.
W zestawieniu są po dwie witryny dzienników prasowych i stacji telewizyjnych. Tę pierwszą kategorię reprezentują Przegladsportowy.pl (Ringier Axel Springer Polska ) z1 mln użytkowników i 10,64 mln odsłon oraz dział sportowy SE.pl (Grupa ZPR Media) z 871 tys. użytkowników i 5,05 mln odsłon), a tę drugą - Polsatsport.pl (Grupa Cyfrowy Polsat) z 984,1 tys. odwiedzających i 6,75 mln odsłon oraz sekcja sportowa TVP.pl z 839,7 tys. użytkowników i 5,32 mln odsłon.
Wirtualna Polska przed RASP, Interia bez wzrostu po fuzji z Polsatem. Netflix i wydawca Pikio w TOP20 (Gemius/PBI z lipca)
Na WRC.net.pl 1,49 mln internautów wykonało 8,39 mln odsłon, a na Meczyki.pl 815,2 tys. użytkowników wygenerowało 6,05 mln odsłon. Ten ostatni serwis w czerwcu i lipcu omyłkowo nie był objęty w badaniu audytem, natomiast w maju br. przy 1,04 mln użytkowników miał 15,11 mln odsłon.

Dziesięć czołowych serwisów sportowych łącznie zanotowało w zeszłym miesiącu 22,15 mln użytkowników (bez współodwiedzalności) i 298,15 mln odsłon, a rok wcześniej - 25,47 mln odwiedzających i 398,09 mln odsłon. Rok do roku liczba użytkowników zmalała o 3,32 mln (13 proc.), liczba odsłon o 99,91 mln (25,1 proc.), a łączny zasięg z 91,15 do 81,94 proc.
Po przerwie spowodowanej epidemią koronawirusa rozgrywki sportowe, na czele z najważniejszymi ligami piłki nożnej, zaczęły być wznawiane od połowy maja. Natomiast na przyszły rok przełożono piłkarskie Euro 2020 i letnie igrzyska olimpijskie.
Dział sportowy WP.pl zanotował spadek zasięgu o 1,27 pkt proc. (5,9 proc.) i liczby odsłon o 34,97 mln odsłon (20,8 proc.), a analogiczna sekcja Onetu przy wzroście zasięgu o 2,29 pkt proc. (14 proc.) straciła 22,72 mln odsłon (30,2 proc.).
Na Sport.pl zasięg zmalał o 0,75 pkt proc. (5,7 proc.), a liczba odsłon o 14,92 mln (26,5 proc.). Jeszcze mocniej pogorszyły się wyniki kilku innych witryn. Przegladsportowy.pl stracił 4,01 pkt proc. zasięgu (52 proc.) i 9,18 mln odsłon (46,3 proc.), dział sportowy TVP.pl - 3,33 pkt proc. zasięgu (51,7 proc.) i 6,64 mln odsłon (55,5 proc.), Polsatsport.pl - 0,83 pkt proc. zasięgu (18,6 proc.) i 1,92 mln odsłon (22,1 proc.), a Meczyki.pl - 0,72 pkt proc. (19,2 proc.) i 16,85 mln odsłon (73,6 proc.).
Za to na WRC.net.pl zasięg poszedł w górę o 2,63 pkt proc. (91,6 proc.), a liczba odsłon o 4,67 mln (125,6 proc.). Sekcja sportowa Interii zanotowała spadek zasięgu o 1,7 pkt proc. (17 proc.) i wzrost liczby odsłon o 1,56 mln (5,7 proc.), a analogiczny dział SE.pl przy spadku zasięgu o 1,52 pkt proc. (32,1 proc.) zyskał 1,06 mln odsłon (26,6 proc.).
Newsletter




Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: WP.pl przed Onetem w sporcie. Mocno w górę WRC.net.pl, w dół serwisy TVP Sport i „PS” (TOP10)
nie łapie się