WP.pl z rekordem przed i za Onetem, w dół Gazeta.pl (strony główne portali)
W styczniu br. strona główna WP.pl osiągnęła rekordową liczbę użytkowników, utrzymując przewagę nad stroną Onetu, która jednak miała więcej odsłon i dłuższy średni czas korzystania przez internautów. Spadek zanotowała natomiast uruchomiona w nowej wersji strona główna Gazeta.pl.
Stronę główną WP.pl w styczniu br. odwiedziło rekordowe dla niej 10,05 mln internautów (real users), którzy wykonali 669 mln odsłon (w tym 103,9 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niej średnio przez godzinę i 16:35 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Witryna utrzymała przewagę w zasięgu nad stroną główną Onetu - miała o 293 tys. użytkowników więcej. Po raz pierwszy od wielu lat wyprzedziła ją pod tym względem w grudniu ub.r. (zobacz szczegółowe dane). Na kilka dni przed publikacją tych statystyk Grupa Onet oskarżyła konkurenta o sztuczne generowanie ruchu na stronie głównej WP.pl z wyszukiwarki Google (więcej na ten temat), na co Grupa Wirtualna Polska stwierdziła, że zarzucane jej działania realizuje tylko na niewielką skalę w celach badawczych (więcej o tym).
Strona główna Onetu pozostała mimo wszystko liderem pod względem liczby odsłon (w styczniu zanotowała ich 857,5 mln, z czego 147,2 mln to krajowe odsłony mobilne) oraz średniego czasu korzystania przez użytkownika (w styczniu była to godzina i 41:03 minuty).
Od jesieni ub.r. strony główne czterech z pięciu czołowych portali horyzontalnych mocno się zmieniły - postawiono w nich na eksponowanie materiałów graficznych i wideo kosztem linków tekstowych (to tzw. układ kafelkowy). We wrześniu w nowych odsłonach (a także z nowymi logotypami) ruszyły witryny WP.pl i Interii, w październiku - Onetu, a w styczniu - Gazeta.pl. W kolejnych miesiącach nowy układ treści był sukcesywnie wprowadzany w sekcjach tematycznych portali.
Strony główne Interii, o2.pl i Gazeta.pl notują kilkakrotnie mniej użytkowników i odsłon niż analogiczne witryny WP.pl i Onetu. W styczniu br. strona Interii miała 3,98 mln użytkowników i 269,8 mln odsłon, witryna o2.pl - 2,88 mln użytkowników i 99,2 mln odsłon, a strona Gazeta.pl - 2,19 mln użytkowników i 123 mln odsłon. Z o2.pl odwiedzający korzystali zdecydowanie najkrócej - średni czas spędzany na stronie wyniósł 32:44 minuty.
|
Strony główne czołowych portali w styczniu 2015 roku |
|||||
|
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
|
serwis |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
|
WP.pl |
10 049 403 |
668 983 047 |
103 871 784 |
01:16:35 |
46,40% |
|
Onet.pl |
9 756 390 |
857 501 410 |
147 251 572 |
01:41:03 |
45,04% |
|
Interia.pl |
3 982 746 |
269 765 581 |
35 472 132 |
01:08:43 |
18,39% |
|
o2.pl |
2 879 544 |
99 206 453 |
11 617 305 |
00:32:44 |
13,29% |
|
Gazeta.pl |
2 194 575 |
123 012 481 |
5 331 411 |
01:33:15 |
10,13% |
W skali roku strony główne WP.pl i Onetu osiągnęły spore wzrosty odwiedzalności. Pierwsza zyskała 1,84 mln użytkowników i 25,2 mln odsłon (to 22,4 i 3,9 proc. w górę), a druga - 788,9 tys. użytkowników i 6 mln odsłon (8,8 i 0,7 proc. w górę). Na obu witrynach odwiedzający spędzili jednak - tak samo jak w przypadku stron głównych pozostałych analizowanych portali - mniej czasu niż rok wcześniej - o 10:32 minuty na WP.pl i 18:45 minuty na Onecie (to spadki o 12,1 i 15,6 proc.).
Strony główne Interii i o2.pl zanotowały podobne wyniki jak przed rokiem. Witryna Interii straciła 82,7 tys. użytkowników (2 proc. w dół), zyskując 9,3 mln odsłon (3,6 proc. w górę), a strona o2.pl przy 128,5 tys. odwiedzających mniej niż w styczniu ub.r. (4,3 proc. w dół) miała o 10,1 mln odsłon więcej (11,4 proc. w górę). Średni czas korzystania przez użytkownika z pierwszej zmalał o 3:25 minuty (czyli o 4,7 proc.), a z drugiej - o 2:22 minuty (a więc o 6,7 proc.).
Spadki we wszystkich statystykach zanotowała natomiast strona główna Gazeta.pl - miała o 117,5 tys. użytkowników, 10,9 mln odsłon i 3:09 minuty mniej niż rok wcześniej (to 5,1, 8,1 i 3,3 proc. w dół). Przypomnijmy, że udostępnienie nowej wersji witryny w połowie stycznia wywołało dużo negatywnych komentarzy internautów (więcej o tym).
|
Strony główne czołowych portali rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
||||||
|
serwis |
styczeń 2015 |
styczeń 2014 |
||||
|
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
real users |
odsłony |
czas na RU [godz:min:s] |
|
|
WP.pl |
10 049 403 |
668 983 047 |
01:16:35 |
8 206 274 |
643 729 608 |
01:27:07 |
|
Onet.pl |
9 756 390 |
857 501 410 |
01:41:03 |
8 967 479 |
851 514 631 |
01:59:48 |
|
Interia.pl |
3 982 746 |
269 765 581 |
01:08:43 |
4 065 439 |
260 432 073 |
01:12:08 |
|
o2.pl |
2 879 544 |
99 206 453 |
00:32:44 |
3 008 096 |
89 071 502 |
00:35:06 |
|
Gazeta.pl |
2 194 575 |
123 012 481 |
01:33:15 |
2 312 078 |
133 877 151 |
01:36:24 |
Strona główna WP.pl poziom 9 mln użytkowników miesięcznie pierwszy raz przekroczyła w czerwcu ub.r. (spory wzrost nastąpił z kwietnia na maj), a kolejny skok ich liczby zanotowała z listopada na grudzień.
Liczba odsłon witryny wynosiła zazwyczaj od 600 do 700 mln - poniżej tego poziomu spadła w lutym i kwietniu ub.r., a powyżej wzrosła w sierpniu. Na stronie przeciętny użytkownik spędzał w miesiącu około półtorej godziny, przy czym w rekordowym wrześniu były to dwie godziny.
|
Strona główna WP.pl w ciągu roku |
|||||
|
(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL |
|||||
|
okres |
real users |
odsłony ogółem |
krajowe odsłony mobilne |
czas na RU [godz:min:s] |
zasięg |
|
I 2014 |
8 206 274 |
643 729 608 |
71 073 407 |
01:27:07 |
38,85% |
|
II 2014 |
8 118 531 |
563 653 604 |
63 246 211 |
01:20:46 |
38,04% |
|
III 2014 |
8 335 367 |
637 885 459 |
77 136 256 |
01:30:39 |
38,66% |
|
IV 2014 |
8 217 046 |
540 948 720 |
65 755 989 |
01:18:15 |
38,07% |
|
V 2014 |
8 746 824 |
667 990 403 |
73 331 703 |
01:31:15 |
40,39% |
|
VI 2014 |
8 996 254 |
669 812 021 |
77 828 576 |
01:26:39 |
41,49% |
|
VII 2014 |
9 078 207 |
687 329 908 |
84 382 647 |
01:24:58 |
41,49% |
|
VIII 2014 |
9 175 591 |
708 519 025 |
94 187 504 |
01:27:27 |
41,90% |
|
IX 2014 |
9 216 889 |
651 311 717 |
83 771 412 |
02:00:50 |
42,36% |
|
X 2014 |
9 059 829 |
654 536 880 |
86 669 904 |
- |
42,06% |
|
XI 2014 |
8 869 902 |
606 660 896 |
83 986 324 |
01:18:33 |
41,36% |
|
XII 2014 |
9 948 313 |
604 484 595 |
18 818 215 |
01:10:01 |
46,24% |
|
I 2015 |
10 049 403 |
668 983 047 |
103 871 784 |
01:16:35 |
46,40% |
Na drugiej podstronie analizujemy wyniki w ciągu roku stron głównych pozostałych portali
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: WP.pl z rekordem przed i za Onetem, w dół Gazeta.pl (strony główne portali)