Wpływy GPD Agency wzrosły do 118 mln zł, a zysk do 41 mln zł. 50 nowych pracowników
Agencja reklamowa GPD Agency miała na koniec 2018 roku 118,16 mln zł przychodów ze sprzedaży i 40,92 mln zł zysku netto. Spadły wpływy z usług realizowanych w Polsce, ale wzrosły te z zagranicy. Zatrudniono 50 nowych osób.
GPD Agency zwiększyła wpływy sprzedażowe z 113,66 mln zł w 2017 roku do 118,16 mln zł w 2018 roku. Na usługach realizowanych w Polsce spółka zarobiła 56,47 mln zł (wobec 59,31 mln zł rok wcześniej), a na tych za granicą – 61,69 mln zł (wobec 54,34 mln zł rok wcześniej).
Zmniejszyły się koszty działalności operacyjnej w skali roku – z 83,71 mln zł w 2017 roku do 77,87 mln zł w 2018 roku.
Na tzw. usługi obce agencja przeznaczyła 10,77 mln zł wobec 16,93 mln zł rok wcześniej. W kwocie tej zawierało się wydatki na tzw. pozostałe usługi reklamowe w kwocie 4,26 mln zł (pozostałe to m.in. usługi telekomunikacyjne, czynsze, obsługa finansowo-prawna, usługi pocztowe).

Na wynagrodzenia przeznaczono 21,25 mln zł, czyli 4,63 mln zł więcej niż w 2017 roku. Wzrost ten wynikał ze zwiększenia zatrudnienia – z 227 do 277 pracowników etatowych.
Zysk z działalności operacyjnej wzrósł z 30,21 mln zł w 2017 roku do 40,31 mln zł w 2018 roku, a zysk netto – z 28,64 mln zł do 40,92 mln zł. Decyzją zarządu zostanie on wypłacony wspólnikom. A są nimi: prezes Mariusz Radecki (62,81 proc. udziałów), członkowie zarządu: Leszek Zalewski (31,4 proc.) i Tomasz Foryś (4,96 proc.) oraz spółka GPD Agency (0,83 proc.).
Agencja ma siedzibę w Poznaniu oraz oddział w Warszawie i studio filmowe w Swadzimiu.
Wśród klientów obsługiwanych przez GPD Agency są: Lidl Polska, Kompania Piwowarska, Lubella (Maspex), Hochland, 4Move (FoodCare), Dr. Oetker.
Pod koniec 2017 roku agencja straciła obsługę eurobanku.
W styczniu br. agencja wspólnie z BBDO Warszawa wygrała przetarg na obsługę reklamową Enea.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Wpływy GPD Agency wzrosły do 118 mln zł, a zysk do 41 mln zł. 50 nowych pracowników
brutto! :D