WPP do 2020 wyeliminuje plastikowe jednorazówki ze swoich agencji
Holding reklamowy WPP do 2020 roku wykluczy z użycia jednorazowe produkty z plastiku we wszystkich swoich agencjach i biurach na świecie. To efekt podpisanego właśnie przez firmę porozumienia o gospodarce tworzywami sztucznymi pod przewodnictwem ONZ i fundacji Ellen MacArthur.
Do końca 2020 roku w trzech tysiącach agencji należących do WPP wycofane z użycia będą wszystkie jednorazowe produkty z plastiku, takie jak butelki, kubki, sztućce i słomki. Ponadto firmy z WPP zobowiązały się do edukacji konsumentów w zakresie zmiany podejścia do plastikowych opakowań i stworzenia systemów recyklingu tworzyw sztucznych. Agencje będą także pracować nad nowymi rozwiązaniami dotyczącymi opakowania produktów.
WPP przystąpiło właśnie do New Plastics Economy Global Commitment, porozumienia ONZ i fundacji Ellen MacArthur. Dokument zobowiązuje sygnatariuszy do wspierania wizji gospodarki o zamkniętym obiegu dla tworzyw sztucznych, w której nie są wytwarzane dodatkowe odpady. Porozumienie podpisały już Colgate-Palmolive, Danone, Johnson & Johnson, Mars, Nestlé, PepsiCo, SC Johnson, The Coca-Cola Company i Unilever.
“Unpack the Problem”
Jednym z pierwszych partnerów WPP przy wdrożeniu planów jest Facebook. Latem koncern zorganizuje serię spotkań kreatywnych “Unpack the Problem”, na których będą omawiane konkretne rozwiązania, które pomogą rozwiązać problem z plastikowymi odpadami.
- Nasz branża ma ogromną kolektywną siłę, by wprowadzać zmiany na lepsze, ale nasze wysiłki muszą zacząć się w domu. Wycofanie plastiku i jednorazowych produktów z tego tworzywa to dopiero pierwszy krok. Ludzie oczekują od koncernów odpowiedzialnych działań i pomocy, by sami mogli żyć w sposób bardziej zrównoważony - powiedział Mark Read, CEO WPP.
Do sieci WPP należą m. in. Ogilvy, GroupM, VMLY&R, Hill+Knowlton Strategies, Grey, Wunderman Thompson, Mindshare, Mediacom, Wavemaker, Kantar.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: WPP do 2020 wyeliminuje plastikowe jednorazówki ze swoich agencji