WPP przygotowuje się do wycofania nazwy GroupM
Holding reklamowy WPP planuje wycofać swoją markę GroupM, w ramach której działają jego agencje mediowe (Wavemaker, EssenceMediacom i Mindshare). Planuje zmienić jej nazwę na WPP Media - donoszą zagraniczne branżowe serwisy.

Przedstawiciele WPP nie komentują tych doniesień. Jednak serwis Adweek dotarł do osób w holdingu, które potwierdziły plany wycofania nazwy GroupM, która funkcjonuje od 20 lat.
Zmiana ma nastąpić jeszcze przed latem i jest zgodna z tym, co dyrektor generalny WPP, Mark Read, opisał w rocznym raporcie firmy jako „rok przejściowy” dla działu inwestycji medialnych pod kierownictwem nowego dyrektora generalnego Briana Lessera, który dołączył do firmy we wrześniu 2024 r .
GroupM zatrudnia około 40 000 osób, co stanowi ponad jedną trzecią całkowitej liczby osób zatrudnionych w spółkach WPP na świecie.
“Ad Age” donosi, że w ramach procesu nastąpią zwolnienia związane z konsolidacją poszczególnych zespołów agencji mediowych.
(Mediowy) klejnot w koronie WPP
Obecnie GroupM działa z główną grupą czterech globalnych agencji: Mindshare, Wavemaker, EssenceMediacom i T&Pm. Oferuje również wydajność międzykanałową za pośrednictwem GroupM Nexus, rozwiązania danych za pośrednictwem Choreograph i usługi rozrywkowe za pośrednictwem GroupM Motion Entertainment.
GroupM zarządza budżetami mediowymi wartości 63 miliardów dolarów. Jej głównymi klientami są Amazon i Unilever. Coca-Cola jest również kluczowym klientem, jednak WPP niedawno straciło północnoamerykański biznes mediowy giganta napojów gazowanych na rzecz rywala Publicis Groupe .
W styczniu 2025 r. Lesser zreorganizował strukturę kierownictwa GroupM, likwidując stanowiska dyrektorów generalnych poszczególnych agencji i mianując Emily Del Greco, globalną dyrektor operacyjną (COO) McKinsey & Company.
„Grupa M w najlepszym wydaniu jest niezwykle konkurencyjna. Musimy tylko upewnić się, że są w najlepszej formie każdego dnia tygodnia” – powiedział Mark Read pod koniec kwietnia.
Rządy konsolidacji i cięcia kosztów
Sześcioletnia kadencja dyrektora generalnego w WPP upłynęła pod znakiem konsolidacji mającej na celu obniżenie kosztów operacyjnych.
Jedną z istotnych zmian po stronie kreatywnej było połączenie agencji VML i Y&R z Wunderman Thomson w markę VML. Po stronie agencji mediowych Read połączył agencję mediów cyfrowych Essence i firmę zakupu mediów Mediacom, tworząc EssenceMediacom.
Połączył również pięć agencji brandingowych i projektowych WPP w jedną firmę Superunion, która następnie została połączona z Design Bridge, tworząc Design Bridge and Partners.
Decyzją Marka Read'a z początkiem kwietnia pracownicy wszystkich spółek holdingu zostali zobowiązani do powrotu do pracy stacjonarnej przez 4 dni w tygodniu ( wobec dotychczasowych 2 lub 3).
Dołącz do dyskusji: WPP przygotowuje się do wycofania nazwy GroupM