WPP wstrzymuje zatrudnianie nowych osób do początku 2019 roku
Holding reklamowy WPP wstrzymuje zatrudnianie nowych osób do swoich agencji (m.in. GroupM, Ogilvy, VMLY&R) przynajmniej do początku przyszłego roku. Powodem tych decyzji są gorsze od spodziewanych wyniki finansowe firmy po trzech kwartały i słabsze prognozy dotyczące przychodów w całym br.
Z informacji, do których dotarł serwis Bloomberg wynika, że kierownictwo WPP wystosowało do szefów wszystkich swoich agencji, by wstrzymali się z zatrudnianiem nowych pracowników przynajmniej do początku 2019 roku. W mailu skierowanych do menedżerów wezwali do natychmiastowego zaprzestania prowadzonych rekrutacji, by w ten sposób podjęli „próbę ochrony” firmy w nadchodzących latach. O obowiązku tym regularnie i skutecznie przypomina również dział finansowy WPP.
Bloomberg podaje, że ostatnia taka informacja została rozesłana do menedżerów agencji 26 października br., czyli dzień po tym, jak Mark Read, CEO WPP podał i skomentował wyniki finansowe spółki po trzech kwartałach br.
Były one znacznie poniżej oczekiwań – firma zanotowała największy na przestrzeni 20 lat spadek, a kurs jej akcji spadł o 23 proc.
WPP obniżyło w związku z tym swoje roczne prognozy dotyczące przychodów - firma spodziewa się, że sprzedaż spadnie o 0,5-1 proc. - poprzednie prognozy mówiły o spadku na poziomie 0,3 proc. Mark Read powiedział, że firma "stała się zbyt skomplikowana" i "zbyt wolno dostosowywała się" do zmieniającej się natury biznesu marketingowego.
Obecnie WPP zatrudnia 134 tys. osób na całym świecie. Rekrutacja nowych pracowników zostanie wznowiona prawdopodobnie pod koniec I kwartału 2019 roku.
Mark Read zapowiedział zdecydowane działania, która mają zmienić sytuację rynkową WPP. Wśród nich jest m.in. sprzedaż niektórych spółek (np. udziałów w firmie badawczej Kantar), łączenie kilku agencji w jedną, jak to miało miejsce w przypadku VMLY&R. Wszystkie te działania mają dostosować WPP do zmieniającej się natury biznesu marketingowego

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: WPP wstrzymuje zatrudnianie nowych osób do początku 2019 roku