Wrocław dzięki finałowi Ligi Konferencji z promocją wartą 232 mln zł
Mecz Chelsea Londyn i Real Betis w finale Ligi Konferencji wygenerował ponad 8 tysięcy publikacji, 232 miliony szacunkowego ekwiwalentu reklamowego przy zasięgu wszystkich komunikatów na poziomie 1,77 miliarda – wynika z analizy Publicon i Mediaboard Polska.

Na kilka dni Wrocław stał się stolicą piłkarskiej Europy, a na Dolny Śląsk przyjechało według szacunków nawet 70 tysięcy fanów Realu Betis i Chelsea. Niestety, zachowanie części przyjezdnych kibiców pozostawiało wiele do życzenia, a w świat poszły obrazki starć zagranicznych kibiców z polską policją. Jednak jak wskazuje agencja Publicon, „pomimo incydentów (…), z perspektywy rozpoznawalności i marki miejsca, organizacja finału zdecydowanie się miastu opłaciła”.
– Wrocław od EURO 2012 wyczekiwał na wydarzenie sportowe o takim formacie. Oprócz piłkarskiego święta organizacja finału jest narzędziem do wzmacniania marki miejsca w Polsce i za granicą. W 2021 roku obserwowaliśmy to na przykładzie Gdańska i finału Ligi Europy. Dzięki takim wydarzeniom miasto zakorzenia się w świadomości potencjalnych turystów, buduje rozpoznawalność. Goszczenie takich imprez to długofalowo zawsze dobra inwestycja – mówi Szymon Sikorski, CEO wrocławskiej agencji Publicon.
Według danych Mediaboard (okres od wtorku, 27 maja, godz. 00:00 do czwartku, 29 maja, godz. 10:00) mecz wygenerował 8 tysięcy publikacji, w których przewijała się stolica Dolnego Śląska.
– Piłka nożna to bezsprzecznie najbardziej medialny sport na świecie, a finały europejskich pucharów cieszą się międzynarodowym zainteresowaniem nieporównywalnym z meczami ligowymi w poszczególnych państwach. Dlatego miasto Wrocław pojawiło się w mediach całej Europy, a zagraniczne materiały to prawie 58 proc. z 8 tys. publikacji na temat finału Ligi Konferencji we Wrocławiu – mówi Marcin Szczupak, CEO Mediaboard Polska.
Zobacz: Polsat dla nadawców z całego świata. Wyprodukował sygnał z finału Ligi Konferencji
Wrocław na ustach całej Europy
Za granicą miasto w kontekście finału Ligi Konferencji wzmiankowano łącznie ponad 4,6 tys. razy w ciągu dwóch i pół dnia. Analiza uwzględniająca polskie media daje ponad 8 tys. publikacji o łącznym szacunkowym ekwiwalencie reklamowym na poziomie 232,6 mln złotych.
Łączny zasięg materiałów wyniósł ponad 1,77 mld. Jeśli założymy, że w Europie żyje 750 mln ludzi, to wskaźnik zasięgu oznacza, że każdy Europejczyk średnio 2,5 razy spotkał się z komunikatem na temat finału. Ze względu na Real Betis i Chelsea najwięcej zagranicznych publikacji odnotowano w mediach hiszpańskich (976) i brytyjskich (512).
Dołącz do dyskusji: Wrocław dzięki finałowi Ligi Konferencji z promocją wartą 232 mln zł