17 proc. więcej na reklamy telewizyjne. Wielki wzrost TV Republika
Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w kwietniu 2024 roku względem analogicznego okresu rok wcześniej zwiększyły się o 17,51 proc. Liderem przychodów z reklam był Polsat. Najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Aflofarm - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.
W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 3,8 mln spotów reklamowych, o 3,69 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2023 roku. Trwały 21,92 tys. godzin (rok wcześniej ten czas wyniósł 21,81 tys. godzin).
Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach w marcu br. wyniosły łącznie 3,24 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 17,51 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Polsat liderem wpływów, duży wzrost TV Republika
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 417,3 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 2,78 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugi był TVN, którego wpływy wzrosły o 1,58 proc. do 302,7 mln zł. Podium uzupełnia TVP2 (213,1 mln zł; + 17,62 proc.). Oczko niżej znalazła się TVP1 (138,8 mln zł, -4,55 proc. - to jedyny spadek wpływów w zestawieniu). Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazł się kanał TVN7 z wpływami na poziomie 112,9 mln zł i wzrostem o 43,39 proc.
Największy wzrost w zestawieniu zanotowała Telewizja Republika, która awansowała do top 20 na 12. lokatę. Jej wynik zwiększył się o 633,2 proc. do 44,1 mln zł.

Aflofarm na czele reklamodawców tuż przed Procter & Gamble
Najwięcej na reklamę w telewizji – 106,2 mln zł - w kwietniu 2024 roku wydała marka Aflofarm. Jej wydatki spadły rok do roku o 3,67 proc. Kolejne miejsca zajęły: Procter & Gamble (104,1 mln zł, +82,35) i Ferrero (95,03 mln zł, +153,8 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: 17 proc. więcej na reklamy telewizyjne. Wielki wzrost TV Republika