Agora podnosi szacunki wzrostu wartości rynku reklamowego w 2023 roku
O 2 proc. podniosła Agora prognozy wydatków reklamowych w całym 2023 roku. Teraz ich wzrost szacuje na 4-6 proc. - Na rynku powiało ostrożnym optymizmem – mówiła w piątek członkini zarządu spółki Anna Kryńska-Godlewska.
Agora w piątek przedstawiła sprawozdanie finansowe za drugi kwartał oraz pierwsze półrocze br. W zeszłym kwartale grupa osiągnęła wzrost przychodów o 24,9 proc. do 326,9 mln zł, a po przejęciu kontrolnego pakietu Eurozetu jej wpływy reklamowe poszły w górę o 40 proc. Firma drugi kwartał z rzędu zanotowała dodatnią rentowność netto, w całym półroczu jej zysk netto wyniósł 47,2 mln zł.
Spółka podwyższyła też swoje prognozy wzrostu wydatków reklamowych w Polsce w tym roku. Faktycznie, w marcu, podczas prezentacji wyników spółki za czwarty kwartał i cały ub.r., Agora prognozowała, że w br. rynek reklamy urośnie w przedziale od 2 do 4 proc. - Choć z perspektywy dobrego początku roku raczej bylibyśmy skłonni uważać, że zawrze się w górnym przedziale zakresu, o którym mówimy - podkreślał wówczas prezes Agory Bartosz Hojka.
- Pozytywnie zaskoczyła nas dynamika wydatków reklamowych w całym pierwszym półroczu. Osiągnęła ona poziom sześciu procent – mówiła w piątek członkini zarządu Agory Anna Kryńska-Godlewska, nadzorująca m.in. pion Finanse. Jak podano w raporcie, reklamodawcy w tym czasie wydali w Polsce na promowanie swoich produktów i usług ok. 3,1 mld zł. W samym drugim kwartale wartość wydatków wzrosła o prawie 6,5 proc. w porównaniu do drugiego kwartału ub.r. - Widząc, że na rynku powiało ostrożnym optymizmem, zdecydowaliśmy się podnieść nasze prognozy wydatków reklamowych na cały 2023 rok i z przedziału pomiędzy dwa do czterech procent podnieśliśmy nasze szacunki do od czterech do sześciu procent – dodała.

Spadki tylko w prasie
- Podnieśliśmy prognozy dla poszczególnych segmentów rynku, jedynie wzrost wydatków na reklamę zewnętrzną na razie zostawiliśmy na niezmienionym poziomie od pięciu do dziesięciu procent – mówiła Kryńska-Godlewska.

Agora szacuje, że najbardziej urośnie segment reklamy kinowej – o od 20 do 25 proc. Ale wzrosty odnotować mają także reklama zewnętrzna (5-10 proc.), w internecie (4-7 proc.), w radiu (2-5 proc.) oraz w telewizji (1-4 proc.).
Jedynym segmentem, w którym spółka spodziewa się spadków nakładów, jest reklama prasowa (między 8 a 5 proc.).
- W kolejnych kwartałach spodziewamy się dalszego rozwoju rynku reklamy oraz stopniowej odbudowy frekwencji [w kinach – red.] - zaznaczała w piątek członkini zarządu Agory. - Pierwsze półrocze pokazało nam, że mamy do czynienia z powrotem lekkiego optymizmu na rynku reklamy, a w przypadku frekwencji kinowej zakładamy tę dynamikę na poziomie maksymalnie dziesięciu procent w porównaniu z zeszłym rokiem – dodała Kryńska-Godlewska.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Agora podnosi szacunki wzrostu wartości rynku reklamowego w 2023 roku