Wzrósł wskaźnik optymizmu konsumentów
Wskaźnik optymizmu konsumentów wzrósł o 4,57 pkt do poziomu 89,41 pkt w styczniu, podał instytut badawczy Ipsos w komunikacie we wtorek. Wskaźnik klimatu gospodarczego wzrósł o 4,53 pkt do 76,53 pkt.
Ipsos podkreśla, że konsumenci myślą bardziej optymistycznie zarówno o sytuacji gospodarczej kraju, jak i o własnych finansach. Świadczą o tym lepsze oceny klimatu gospodarczego oraz skłonności do zakupów. "Niemniej jednak nadal jest wśród nas więcej osób pesymistycznie oceniających sytuację, niż oceniających ją optymistycznie" - podano w komunikacie.
Wskaźnik skłonności do zakupów zanotował w styczniu wzrost o 4,60 pkt do 97,99 pkt.
"Bieżący czas pod względem dokonywania zakupów dóbr trwałego użytku jest wyraźnie lepiej oceniany niż w grudniu. Warto zauważyć, że lepsze oceny dotyczą raczej mieszkańców średnich i małych miast oraz osób w wieku 25 do 50 lat niż mieszkańców wielkich miast. Oznacza to, że poprawa ocen konsumentów w niewielkim stopniu jest powiązana z sezonowymi wyprzedażami odzieży i obuwia, które najsilniej są obecne właśnie w wielkich miastach. Poprawa ocen może mieć bardziej trwały charakter" - czytamy dalej.
W ocenie instytutu nie zmieniły się natomiast przewidywania Polaków odnośnie bezrobocia w tym roku. Duża część z nas: aż 42% spodziewa się jego wzrostu i jedynie 10% liczy na spadek.
Wskaźnik Optymizmu Konsumentów może przybierać wartości z przedziału od 0 do 200 punktów. Ostatni pomiar oparty jest na wynikach badania przeprowadzonego między 8 a 14 stycznia 2010 roku na reprezentatywnej losowo-kwotowej próbie 1009 Polaków, którzy ukończyli 15 lat.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 
Dołącz do dyskusji: Wzrósł wskaźnik optymizmu konsumentów