Youtuberzy zagrają mecz dla chorych dzieci
Piłkarski mecz charytatywny na rzecz dzieci z wadami serca zostanie rozegrany na tyskim stadionie 28 czerwca. Zagrają w nim drużyny złożone z twórców youtubowych materiałów. Organizatorzy przez 10 lat zebrali dla dzieci dwa miliony złotych podczas akcji internetowych.
– Z Ekipą Fantasy (organizator) współpracujemy już 10 lat. Cieszymy się, że ta współpraca wchodzi na inny poziom. Będziemy, jak dotychczas, wspierać dzieci, które są naszymi podopiecznymi. W tym roku wybraliśmy cel szczególny - tym razem będą to dzieci z wadami serca – przekazała mediom Karolina Sitarz z Fundacji Siepomaga.
W ciągu dwóch tygodni sprzedanych zostało ponad 3500 biletów. Ostatni mecz 1-ligowego GKS Tychy z Pogonią Siedlce obejrzało 3421 kibiców.
– Poprzednio zbieraliśmy pieniądze dla dzieci podczas 50-godzinnych transmisji gry w piłkę w internecie. Ostatnia, rekordowa edycja przyniosła ponad 600 tysięcy złotych. W kwietniu 2024 zmarł nasz przyjaciel Dawid Błach. Czerwcowy mecz będzie przy okazji jego memoriałem – przekazał jeden z organizatorów Jakub Weber. Wyjaśnił, że Błach zmarł podczas rekreacyjnej gry w piłkę mając 31 lat.
Czytaj także: Zuzanna Falzmann startuje na YouTube
Przyznał, że o ile przy okazji organizowania „meczów” w internecie praktycznie nie było kosztów, to teraz będzie inaczej. – Jestem jednak dobrej myśli, sprzedaż biletów idzie dobrze. Nawet lepiej, niż się spodziewaliśmy. Wcześniej uruchomiona zostanie zbiórka, a mecz będzie swego rodzaju jej finałem. Marzeniem jest powtórka ostatniego wyniku (600 tys.) – dodał Weber.
Akcja dla chorych dzieci
Nie ukrywał, że zdaje sobie sprawę z tego, iż uczestnicy imprezy, z racji amatorskich umiejętności piłkarskich, mogą się stać bohaterami internetowych memów. “Jesteśmy na to przygotowani” – zadeklarował.
Prezes Tyskiego Sportu, operatora stadionu, Krzysztof Woźniak podkreślił, że pewnych kosztów (np. ochrony) nie da się uniknąć, ale cena wynajmu areny jest odpowiednia do charytatywnego charakteru imprezy. – To fajne wydarzenie, zbiegające się w dodatku z dziesiątą rocznicą oddania do użytku naszego stadionu – zauważył.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Youtuberzy zagrają mecz dla chorych dzieci