YSL Beauty edukuje na temat objawów przemocy w związku
Z okazji Dnia Kobiet luksusowa marka kosmetyczna YSL Beauty przygotowała spot z misją edukacji kobiet na temat przejawów zachowań partnerów w związku, które mogą przerodzić się w przemoc. „Nie nazywaj tego miłością. Przemoc to nie miłość” – głosi hasło kampanii.
 
                                YSL Beauty w kampanii „Don't Call It Love” pokazuje, jakie zachowania partnerów mogą być pierwszymi znakami ostrzegawczymi przed przemocą domową. Dynamika wielu relacji jest bowiem taka, że przemocowy chłopak lub dziewczyna mogą swoje postawy nazywać „opiekuńczością”, „troską”, „martwieniem się” o drugą osobę – tymczasem to pierwszy krok naruszania jej granic.
YSL Beauty zwraca także uwagę, że społeczeństwo wiele niezdrowych zachowań partnerów wręcz romantyzuje, często za sprawą wzorców wyniesionych z popkultury.
O jakich zachowaniach mowa? W spocie podano kilka przykładów na bazie prostej historii miłosnej. Mężczyzna znienacka zagląda partnerce do telefonu. W towarzystwie odciąga ją od innych ludzi, nie pozwala innym na wspólną zabawę, następnie wyciąga ją z imprezy, bo nie spodobało mu się, że mógł do niej podejść inny. Pojawia się obok swojej dziewczyny nagle, bez żadnej zapowiedzi. Podczas wspólnego spaceru udaje, że „skacze z mostu”.
„Czy zauważyłeś/aś w tym filmie oznaki nadużyć?” - pytają autorzy. Następnie oglądamy ujęcia jeszcze raz i dostajemy wyjaśnienie – partner stosował manipulację, uporczywe śledzenie, naruszanie prywatności, izolację, okazywał zazdrość.
Przemoc domowa - YSL Beauty reaguje
Niezależnie od tego, czy jest to przemoc fizyczna, seksualna, psychiczna, ekonomiczna czy cyberprzemoc — przemoc domowa ma niezliczone aspekty, ale jedną wspólną cechę - chęć sprawowania kontroli. Badania pokazują, że przemoc w relacji daje objawy przez jej faktycznym wystąpieniem. Ich wychwycenie daje szanse na wczesną reakcję i udzielenie pomocy – informuje na stronie kampanii marka.
Zobacz: Księżna Kate "pobita" na potrzeby kampanii antyprzemocowej
YSL Beauty w ramach akcji „Don't Call It Love. Abuse Is Not Love” prowadzi także działania edukacyjne dla młodych kobiet. Od 2020 roku marka przekazała ponad 5,2 miliona euro lokalnym organizacjom pozarządowym, a ponad 1,3 miliona osób zostało przeszkolonych lub otrzymało wsparcie na ponad 25 rynkach.
 
                     Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
                                                                                                                 
                                     
                                     
                                     
                     
                     Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
                Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”     Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
                Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?     Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
                Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?     Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
                Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu      Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
                Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku     
                         
                        
Dołącz do dyskusji: YSL Beauty edukuje na temat objawów przemocy w związku