Klub zakupowy napędza wyniki Zalando. Wyższe przychody, niższa strata netto
Zalando, niemiecka platforma z odzieżą i obuwiem, w I kwartale br. zwiększyła przychody, zmalała też jej stata netto. Najmocniej wzrosły wyniki klubu zakupowego Zalando Lounge. Zdaniem firmy popyt ze strony konsumentów jest "wyciszony".

Całkowita sprzedaż brutto na Zalando (wskaźnik GMV) wzrosła w I kwartale o 2,8 proc. do 3,2 mld euro, zaś przychody platformy poszły w górę o 2,3 proc. do 2,3 mld euro. Zysk EBITDA grupy wyniósł w I kwartale br. 51,2 mln euro. Skorygowany wynik EBIT nadal był ujemny, ale wyniósł tylko -0,7 mln euro, podczas gdy rok wcześniej było yo 51,8 mln euro. Strata netto firmy zmalała do 38,5 mln euro z 61,3 mln euro rok temu.
Platforma podkreśla, że w I kwartale br. udało się wypracować dobre wyniki mimo wciąż trudnego środowiska gospodarczego i wysokiej inflacji - Pierwszy kwartał pokazał, jak elastyczny jest nasz model biznesowy, umożliwiając nam działanie w trudnym otoczeniu rynkowym, ponieważ widzieliśmy silny popyt ze strony klientów w naszym segmencie off-price oraz dobre wyniki działalności partnerskiej - powiedział Robert Gentz, Co-CEO Zalando, cytowany w komunikacie.
- Wyselekcjonowane oferty produktów takich marek, jak Adidas i Salomon oraz współpraca z markami znanych projektantów w celu stworzenia kolekcji kapsułowych doprowadziły do zwiększenia zaangażowania naszych klientów. Te ekskluzywne i limitowane produkty sprawiają, że nasi klienci wracają do nas bardziej regularnie - dodał Gentz.
Liczba aktywnych klientów wyniosła 51,2 mln, o 4,8 proc. więcej niż rok wcześniej, ale z 58 mln do 56,7 mln spadła liczba zamówień. Sandra Dembeck, CFO Zalando, określiła popyt konsumencki słowem „wyciszony”.
Zalando Lounge z przychodami wyższymi o jedną trzecią
W obecnej sytuacji rynkowej nie może dziwić, że największe wzrosty sprzedaży odnotował Zalando Lounge, internetowy klub zakupowy typu off-price, oferujący klientom limitowane oferty i rabaty na marki premium. W I kwartale br. jego przychody wzrosły aż o 33 proc. i wyniosły 416 mln euro. - Nasza koncentracja na zyskownym wzroście działa i przynosi efekty - powiedziała Sandra Dembeck.
Platforma skupia się oprawie wyników poprzez wzrost wydajności i odpowiedni marketing. - Jednocześnie kontynuujemy selektywne inwestowanie w nowe możliwości wzrostu, by być gotowym do przechwycenia popytu, gdy rynek się odbije. Na przykład zainwestowaliśmy w nasz Multi-Channel Fulfillment - dodała Dembeck. Platforma Multi-Channel Fulfillment umożliwi innym firmom w całej Europie korzystanie z rozwiązań logistycznych Zalando.
Zalando podtrzymało prognozy na 2023 r. Zgodnie z nimi wskaźnik GMV urośnie o 1-7 proc. Przychody mogą spaść maksymalnie o 1 proc. lub wzrosnąć do 4 proc. Skorygowany zysk operacyjny ma zaś zmieścić się między 280 a 350 mln euro.
Dołącz do dyskusji: Klub zakupowy napędza wyniki Zalando. Wyższe przychody, niższa strata netto