Choć na polskim rynku jest już około 10 kanałów informacyjnych, to kolejni gracze nie rezygnują z prób jego podboju. Takim przykładem jest Euronews, który po polsku nadaje już od kilku miesięcy. Stacja poszerzyć zasięg i produkować więcej treści w naszym kraju. – Chcemy znaleźć dla siebie niszę. Wyróżnia nas to, że staramy się być maksymalnie obiektywni i niezaangażowani. Na polskim rynku nie jest to oczywiste – mówi Wirtualnemedia.pl szef polskiego biura nadawcy Jan Bolanowski.
Influencerka Aniela Woźniakowska, znana jako Lil Masti, założyła fundację mającą „stawiać czoła ruchom, które chcą wyeliminować wizerunek dzieci z internetu". Pomysł został już ostro skrytykowany przez ekspertów i internautów. Mocny głos w sprawie zabrało także m.in. środowisko influencer marketingu. – Zjawisko sharentingu wiąże się z realnymi zagrożeniami: utrwaleniem cyfrowego śladu bez wiedzy dziecka, ryzykiem kradzieży danych, a także narażeniem na cyberprzemoc - czytamy w przekazanym Wirtualnemedia.pl stanowisku Stowarzyszenia Profesjonalistów Influencer Marketingu.
Szybki rozwój generatywnej sztucznej inteligencji zaczyna być coraz większym problemem dla Mety, YouTube’a i innych serwisów społecznościowych. Chociaż bliższe prawdy będzie stwierdzenie, że bigtechy mają problem nie z samą AI, ale z tym jak wykorzystują tę technologię ich użytkownicy. W efekcie serwisy społecznościowe nakładają kolejne restrykcje na publikowane treści.
W 2024 roku wydawnictwo Burda Media Polska wypracowało wzrost przychodów o 5 proc., zwiększyły się m.in. jego wpływy z reklam. Zmalał natomiast zysk firmy. – Biorąc pod uwagę jak bardzo wymagający był to rok dla wszystkich wydawców w Polsce i na świecie, jesteśmy zadowoleni z wyników finansowych – podkreśla jej szef Maciej Klepacki.
Pierwsza połowa 2025 roku była pełna wrażeń dla marketerów w Europie. Wykorzystanie sztucznej inteligencji rośnie, wpływając na zwykłe biznesy Jednocześnie niepewność gospodarcza zmusza wielu do pracy z mniejszymi budżetami reklamowymi – pokazuje globalne badanie marketingowe firmy Nielsen.
Zakończyły się trwające od lutego zdjęcia do programu „Bez kompleksów”. Nowy format o metamorfozach, którego gwiazdą jest Małgorzata Rozenek-Majdan, trafi nie do TVN7, jak wcześniej planowano, ale do TVN.
W 2024 roku agencja mediowa RL Media, osiągnęła wzrost przychodów o prawie 30 proc., a jej zysk netto zmalał do 139 tys. zł.
Serwis streamingowy Sweet.TV rozszerzył ofertę bezpłatnych kanałów o Do Roboty HD. W ramówce stacji są materiały poświęcone kulisom wykonywania różnych zawodów, udostępniane przez kanał na YouTube Do Roboty. To m.in. wideo o Ochotniczej Straży Pożarnej, weterynarzach czy program o pracy doradcy podatkowego i zarazem lidera Konfederacji Sławomira Mentzena.
Spółka Discovery Polska w 2024 roku zwiększyła przychody o ponad jedną czwartą, zarabiając na czysto 33 mln zł.
W nowej ramówce Polsatu pojawią się premierowe odcinki serialu „Dlaczego ja?”. Produkująca go firma Polot Media pracuje także nad dwoma innymi serialami paradokumentalnymi emitowanymi na kanałach stacji: „Trudne sprawy” i „Na ratunek 112”.
Ekstraklasa SA podpisała umowę sponsorską z producentem wędlin drobiowych, przekąsek mięsnych i dań gotowych – marką Duda, należącą do Cedrob Foods. Nowy partner będzie obecny na stadionach, w transmisjach meczowych oraz w mediach społecznościowych.
Firma bukmacherska Superbet rozpoczyna współpracę z klubem piłkarskim Arka Gdynia. Tym samym logo marki pojawi się na tylnej części koszulek meczowych beniaminka PKO BP Ekstraklasy już od startu sezonu 2025/2026.
Celem zdecydowanej większości użytkowników mediów społecznościowych jest walka o uwagę odbiorcy. I tutaj królują Rolki, udostępniane przez użytkowników ponad 4,5 miliarda razy każdego dnia. Statystyki mówią same za siebie, dlatego marketingowcy powinni pamiętać, że Rolki na Facebooku i Instagramie to nie chwilowy trend, a strategiczny format. Podpowiadamy więc, jak tworzyć angażujące Rolki.
Sieć prywatnych laboratoriów medycznych Diagnostyka oferowała zestawy pakietów badań medycznych sygnowanych nazwiskiem Ewy Chodakowskiej. Jeden z nich “Czy to endometrioza?” wywołał potężną falę krytyki lekarzy i fanów znanej trenerki fitness. Testy wycofano ze sprzedaży, ale zostały pytania o etykę i prawa pacjenta. – Zakończyłam tę współpracę nie dlatego, że się bałam. Ale dlatego, że jestem lojalna wobec tych, którzy są ze mną od lat. Nie jestem nieomylna. Ale jestem odpowiedzialna i to właśnie ta odpowiedzialność stała za moją decyzją – mówi portalowi Wirtaulnemedia.pl Ewa Chodakowska.
57 proc. Polaków miało styczność z TikTokiem. Ale nie tylko znajomość platformy robi wrażenie – także rozpiętość emocji, jakie wywołuje – wynika z najnowszego badania zrealizowanego przez IQS.
Crowd Network, założona w 2020 roku przez czterech byłych dziennikarzy BBC Sports, to dziś jedna z najszybciej rozwijających się sieci podcastów w Europie. Co roku podwaja swoje przychody, a w lipcu spodziewa się 100 milionów wyświetleń.
Konflikt Zygmunta Solorza z dziećmi w sprawie sukcesji w jego imperium biznesowym dotyczy także kilku cypryjskich spółek, za pośrednictwem których miliarder kontroluje właścicielsko swoje najważniejsze firmy w Polsce. Sąd najwyższy na Cyprze właśnie na wniosek Solorza wstrzymał nominacje nowych osób do władz tych spółek.
Subskrybenci platform z wideo na żądanie coraz bardziej przytłoczeni liczbą subskrypcji. – 42 proc. użytkowników serwisów streamingowych uważa, że wydaje za dużo na opłaty abonamentowe – wynika z badania Global Streaming Study 2025, przeprowadzonego przez firmę konsultingową Simon-Kucher.
W czołówce najsilniejszych reklamowo marek w telewizji w pierwszej połowie tego roku znalazły się Lidl i Media Expert. Podium opuściła Biedronka (Jeronimo Martins Polska) ustępując pola Kauflandowi – wynika z analizy Media Context na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.
Sąd w Seattle w Stanach Zjednoczonych odrzucił pozew zbiorowy przeciwko serwisowi streamingowemu Amazon Prime Video. Użytkownicy pozwali platformę po tym, jak wprowadziła dopłaty za niewyświetlanie reklam.