W 2024 roku liczb pracowników etatowych Telewizji Polskiej zmalała o ponad 150, a przeciętne pensje podstawowe o 1 proc. Mocno zmalała liczba osób na stanowiskach dyrektorskich oraz doradców zarządu nadawcy.
Pierwsza połowa 2025 roku w branży marketingu i mediów przyniosła stopniowy spadek liczby ofert pracy – wynika z analizy firmy rekrutacyjnej Manpower dla Wirtualnemedia.pl. Po szczycie aktywności rekrutacyjnej w marcu, gdy pojawiło się 10 075 ogłoszeń, liczba ta sukcesywnie malała – w czerwcu wyniosła 8 469, czyli najmniej w tym okresie. Pracodawcy nadal chcą zatrudniać specjalistów i menedżerów, a największym zainteresowaniem cieszą się eksperci łączący umiejętności strategiczne z wiedzą o AI, automatyzacji i analityce danych.
Kryzys rynku mediów dotyka także kraje z największymi tradycjami dziennikarskimi. W pierwszej połowie 2025 roku w branży w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii nastąpiły duże redukcje zatrudnienia. Wśród zwalniających pracowników mediów są bardzo różne marki, w tym legendarne z ponad 100-letnią historią.
W 2024 roku Polkomtel, operator sieci Plus i oferty prepaidowej Plush przy minimalnym spadku przychodów podwoił zysk netto, głównie dzięki sprzedaży za prawie 200 mln zł pakietu adresów IPv4. Cyfrowy Polsat postanowił, że nie będzie wypłacał sobie dywidendy od telekomu.
W 2024 roku Radio Wnet mimo wzrostu słuchalności zanotowało spadek wyników finansowych: wpływy sprzedażowe stacji zmalały o ponad 30 proc., zaś strata netto pogłębiła się o ponad 340 tys. zł.
Stowarzyszenie Ludzi Mediów – Woronicza 17 wystosowało otwarty apel do nowej minister kultury i dziedzictwa narodowego Marty Cienkowskiej. Organizacja oczekuje od szefowej resortu przedstawienia planów odnośnie Telewizji Polskiej. W liście, który otrzymał też portal Wirtualnemedia.pl czytamy, że w TVP dalej królują politycy, sytuacja spółki jest krytyczna, a TVP Info przegrywa z Republiką i wPolsce24.
W piątek 1 sierpnia Red Carpet TV zmieni nazwę na Show TV. Miał temu towarzyszyć powrót tej stacji i ViDoc TV na satelitę. Nadawcy wciąż nie udało się jednak wynająć miejsca na transponderze. – Satelita bardziej od września – informuje Wirtualnemedia.pl Leszek Kułak, przewodniczący rady nadzorczej nadawcy.
Serial „Wojna zastępcza”, nad którym TVP rozpoczęło prace wiosną, nie trafi do jesiennej ramówki. Emisja planowana jest na wiosnę 2026 rok – potwierdziło nam TVP.
Komisja Etyki Reklamy uznała reklamę z pędzącym przez miasto samochodem, promującą catering Diety od Brokuła za nieetyczną. “Wykorzystanie motywu porodu jako pretekstu do dynamicznej jazdy utrwala nieodpowiednie stereotypy, normalizując ryzykowane zachowania na drodze” – orzekła KER.
Za drugi kwartał tego roku operatorzy serwisów wideo na żądanie wpłacili z tytułu opłaty audiowizualnej 9,2 mln zł – przekazał portalowi Wirtualnemedia.pl Polski Instytut Sztuki Filmowej.
Na antenach stacji TVN Turbo i TVN24 emitowane są spoty promujące samochody marki BYD. Ich bohaterką jest znana z anteny m.in. TVN Malwina Wędzikowska.
Do kluczowego głosowania doszło w Izbie Lordów. Zagraniczni inwestorzy państwowi dostali zgodę na zwiększenie swojego maksymalnego udziału w brytyjskich gazetach. Ma on odtąd wynosić 15 procent. Otwiera to drogę między innymi do współwłasności Telegraph z udziałem właściciela ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich.
Ministerstwo Cyfryzacji w rozpoczętym przetargu wybiera agencję, która zajmie się przygotowaniem ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej poświęconej rozwojowi kompetencji cyfrowych. Jej realizacja przewidziana jest na pierwszą połowę 2026 roku.
Według szefa KRRiT Macieja Świrskiego, w świetle orzeczenia Trybunału Konstytucyjnego, postępowanie ws. postawienie go przed Trybunałem Stanu nie ma prawa się toczyć. – To kolejny akt bezprawia tej koalicji – powiedział Świrski dziennikarzom w Sejmie.
W drugim kwartale 2025 roku przychody Alphabetu, właściciela Google’a zwiększyły się r/r o prawie 14 proc, z czego te z reklam – o nieco ponad 10 proc. Czysty zysk przekroczył 28 mld dolarów.
Lato to czas, kiedy spada oglądalność telewizji linearnej – nawet o około jedną piątą, marketerzy ograniczają kampanie stricte performance’owe, a decyzje zakupowe bywają odsuwane na wrzesień. – W branży to nie sezon ogórkowy, ale raczej sezon zmiany rytmu. Mniej jest kampanii na „tu i teraz”, więcej planowania, testowania, optymalizacji. Dla wielu to czas, gdy kładzie się fundamenty pod działania końcówki roku – mówi Anna Gruszka z adQuery.
Wkrótce do grona gospodarzy „Nowego Dnia” w Polsat News dołączą związani dotąd z Wydarzeniami 24 Mateusz Białkowski i Anna Nosalska. Poranek przestaną prowadzić z kolei jego wieloletni gospodarze Beata Cholewińska i Mariusz Abramowicz. Ci z kolei przejdą do Wydarzeń 24.
Marta Ćwiertniewicz, dziennikarka Polsat Sport, pojawi się w nowej edycji programu “Ninja vs. Ninja”, który Polsat pokaże jesienią. Wysłanniczka sportowego kanału będzie pokazywać kulisy sportowego reality-show.
Totalizator Sportowy planuje likwidację klasycznego studia z losowaniami Lotto. Jak podaje “Gazeta Wyborcza”, ma je zastąpić niemal bezobsługowa transmisja, czyli realizowana z użyciem jednej kamery. – Musimy odpowiadać na nowe trendy w losowaniach (automatyzacja), a z drugiej pamiętać o tych, którzy po prostu lubią oglądać losowania – tłumaczy TS. W związku ze zmianą ekipa od losowań straci zatrudnienie.
Niemiecka spółka zależna Pepco Group złożyła wniosek o upadłość. Sieć działa tam od trzech lat, obecnie liczy 64 sklepy przynoszące straty.