Google testuje nowość na stronie wyników wyszukiwania
Kolejny eksperyment Google’a bardzo mocno ingeruje w to jak wyglądać będą wyniki wyszukiwania, czyli tak zwany SERP. Zaangażowane oczywiście w to jest AI, które zajmie się porządkowaniem oraz grupowaniem wyników i nadawaniem im kategorii.

Na swoim blogu firmowym Google opisuje nową funkcję, która otrzymała oficjalną nazwę Web Guide, jak „inteligentne organizowanie strony wyników wyszukiwania, aby ułatwić zdobywanie informacji oraz stron internetowych”.
Na blogu Google znajdziemy też konkretny przykład uporządkowanych wyników wyszukiwania dla frazy „Jak podróżować w pojedynkę do Japonii”. Web Guide w tym przypadku podzielił na takie grupy jak „Kompleksowe przewodniki samotnego podróżowania do Japonii” oraz „Osobiste doświadczenia i porady od samotnie podróżujących”.
Funkcja działa użytkownikom, którzy mają dostęp do Google Search Labs. Należy ją włączyć w ustawieniach przeglądarki. W początkowej fazie Web Guide będzie aktywne w zakładce wyników wyszukiwania „Web”, ale planowane jest wdrożenie jej w pozostałych, łącznie z główną, domyślną zakładką „All”.
Zobacz: Wydawcy masowo zwalniają dziennikarzy. Na liście legendarne marki

Jak Web Guide wpłynie na ruch na strony WWW?
Niestety muszę odpowiedzieć w klasyczny sposób „to zależy”. Sama funkcja jest na razie w fazie testów i od pierwszych jej użytkowników będzie zależało to w jakim kierunku się rozwinie. Wydaje się być lepszą alternatywą niż AI Overview, zwłaszcza dla bardziej kompleksowych zapytań.
Przysłowiowym „złotym Graalem” będą nazwy poszczególnych grup wyników wyszukiwania. Zapewne wykorzystanie ich w tytułach i śródtytułach pomoże załapać się do tego, co pokazywać będzie Web Guide.
Pogrupowane strony i linki na pewno będą ułatwieniem dla użytkowników. Wcale nie musi też oznaczać, że nowa funkcja ograniczy liczbę kliknięć w linki, ponieważ użytkownicy mając lepiej przygotowane wyniki, zaoszczędzony czas na wyszukiwaniu mogą przeznaczyć na zapoznawanie się z treściami.
Rozszerzenie Web Guide na pozostałe zakładki wyszukiwania, w tym „Images”, „Videos” czy „Short video” będzie premiowało marki oraz media, które tworzą treści w zróżnicowanych formatach, zwłaszcza na YouTubie.
Na szczęście mamy sporo czasu, aby się przygotować zanim Web Guide stanie się codziennością, ponieważ Google nie podało żadnych konkretnych terminów i nie wiemy tak na dobrą sprawę, czy projekt nie zostanie wsadzony do szuflady po zakończeniu testów.
Te teksty o Google i AI Overview również Cię zainteresują:
Następny cios w wydawców. AI "przejmuje" kolejną usługę Google - Google rozszerza AI Overviews na kolejny swój produkt – wybór artykułów Discover, dostępny na urządzeniach mobilnych.
„AI-owy Armageddon” u wydawców w USA, a co w Polsce? „O krok do tyłu za głównymi trendami na świecie” - Amerykańcy wydawcy notują duże spadki ruchu przez rozwój asystentów AI i AI-owe zmiany w wyszukiwarce Google. Alarmujących doniesień zza oceanu niespecjalnie chcą komentować najwięksi wydawcy w Polsce
Czytaj więcej na: Jak obecność w Google AI Overviews wpływa na klikalność tekstów? - Singapurski serwis Ahrefs przeanalizował 300 tys. słów kluczowych pod kątem ich klikalności w wyszukiwarce Google. Wyniki dają do myślenia.
Dołącz do dyskusji: Google testuje nowość na stronie wyników wyszukiwania
https://wiadomosci.wp.pl/holownia-straszy-tuska-przyjdzie-taki-moment-7182196641790720a