SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Giganci wiadomości zwiększają przychody mimo zawirowań z AI w Google

Wciąż słyszymy – i jest to poparte liczbami — że omówienia AI w Google wpływają na zmniejszenie ruchu na stronach wydawców. Warto w tym kontekście zwrócić uwagę na największe firmy informacyjne w USA, które w ostatnim kwartale zwiększyły swoje przychody. 

Fot. Unsplash, Pexels, Wikipedia Fot. Unsplash, Pexels, Wikipedia

Thomson Reuters, News Corp, People Inc i New York Times mają za sobą mocne kwartały – czytamy w branżowym Press Gazette. Amerykańscy giganci wiadomości zdają się więc nie niepokoić wpływem sztucznej inteligencji na wyniki wyszukiwania w Google, co dotknęło wielu wydawców internetowych, o czym wiele razy informowaliśmy. 

Thomson Reuters, News Corp. People Inc (dawny Dotdash Meredith) i The New York Times łącznie odnotowały około 5 miliardów dolarów przychodów i prawie 1,2 miliarda dolarów zysku w II kwartale 2025 roku.

Dotdash Meredith i News Corp podpisały umowy licencyjne z OpenAI, Reuters zawarł umowę o sztucznej inteligencji z Meta, a “The New York Times” niedawno udzielił licencji na treści, aby napędzać technologię sztucznej inteligencji Amazon.

Może cię zainteresować: Wydawca "New York Timesa" zyskał 230 tys. nowych subskrybentów. W ciągu kwartału 

Wydaje się, że największym zagrożeniem dla wydawców jest obecnie wyszukiwanie w Google, napędzane sztuczną inteligencją, gdyż oferuje czytelnikom napisane przez AI odpowiedzi, w większym stopniu niż linki wydawców. 

Thomson Reuters: Produkty z obsługą sztucznej inteligencji pomagają w rozwoju

Reuters News (agencja obsługująca segment informacyjny) jest jednym z najmniejszych segmentów handlowych Thomson Reuters, ale odnotowała wzrost przychodów o 7 procent rok do roku do 218 milionów dolarów w ostatnim kwartale.

Ogólnie rzecz biorąc, Thomson Reuters odnotował wzrost przychodów o 3 proc.do 1,8 mld euro i odnotował wzrost zysk (EBITDA) o 5 proc. do 678 mln dolarów.

Firma zarabia głównie na sprzedaży usług informacyjnych prawnikom i specjalistom podatkowym, a także korporacjom.

Czytaj także: Google: ruch na stronach mimo rozwiązań AI “jest stabilny”

Prezes Steve Hasker powiedział: "W drugim kwartale nadal obserwowaliśmy dobrą dynamikę, przychody były zgodne z oczekiwaniami, a marże nieznacznie przekraczały nasze oczekiwania”.

Thomson Reuters wprowadził nowe funkcje sztucznej inteligencji dla swoich działów podatkowych, księgowych i prawnych, które automatyzują zadania.

News Corp ostrzega przed wandalizmem AI

Przychody News Corp wzrosły w tym kwartale o zaledwie 1 proc. do 2,1 mld dolarów, a zysk (EBITDA) o 5 proc. do 322 mln dolarów. W całym roku firma odnotowała wzrost o 2 proc. do 8,5 mld dolarów.

Wzrost amerykańskiego działu wiadomości finansowych Dow Jones, skoncentrowanego na subskrypcjach (który w tym okresie odnotował wzrost EBITDA o 10 proc. do 100 mln USD), jest hamowany przez spadające zyski działu mediów informacyjnych w Wielkiej Brytanii i Australii (w którym EBITDA spadł o 13 proc. do 28 mln USD).

Prezes Robert Thomson wykorzystał raport z wynikami, aby zaalarmować o kradzieży praw autorskich do sztucznej inteligencji.

Może cię zainteresować: Wydawcy z potężnym spadkiem wyszukiwania w Google. “Do 80 procent”

Powiedział: "Era sztucznej inteligencji musi cenić wartość własności intelektualnej, jeśli mamy wspólnie wykorzystać nasz potencjał. Wiele mówi się o konkurencji z Chinami, ale przewagą Ameryki jest pomysłowość i kreatywność, nie bity i bajty, nie waty, ale spryt. Podważanie tej przewagi poprzez odbieranie praw własności intelektualnej to dewastacja naszej wirtuozerii”.

Jak dotąd jednak systemy odpowiedzi oparte na sztucznej inteligencji nie wydają się mieć negatywnego wpływu na prężnie rozwijający się segment subskrypcji News Corp.

Liczba prenumerat cyfrowych wzrosła o 9 proc. rok do roku, osiągając 5,7 miliona, przy czym “Wall Street Journal” osiągnął 4,1 miliona, a Barron’s Group 1,4 miliona w dziale Dow Jones. 

People Inc: Większe przychody z druku cyfrowego zastępują utracone dolary

People Inc, firma, która właśnie zmieniła nazwę z Dotdash Meredith, odnotowała wzrost całkowitych przychodów w kwartale o zaledwie 1 proc. do 427 mln dolarów, przy czym wzrost przychodów z druku cyfrowego o 9 proc. zniwelował spadek przychodów z druku o 9 proc.

Firma może się jednak pocieszać faktem, że nowe przychody z druku cyfrowego zapewniają znacznie lepszą marżę zysku niż utracone dolary z druku.

Zobacz też: "Apokalipsa". Nowe dane o wpływie AI na ruch z wyszukiwarki

People Inc. wydaje sześć największych marek magazynów w USA, w tym Better Homes and Gardens, Southern Living, People i Real Simple. Wśród marek dostępnych wyłącznie online znajdują się Allrecipes, Investopedia i Verywell.

Ogólnie rzecz biorąc, firma odnotowała w ostatnich latach znaczny spadek ruchu z Google, dlatego poczyniła znaczne inwestycje w budowanie bezpośrednich relacji z klientami – zwłaszcza dzięki uruchomieniu w kwietniu aplikacji People, opracowanej przez 65-osobowy zespół.

People Inc. odnotowało 5 proc. wzrost zysku (EBITDA) do 70 mln dolarów. Przychody z e-commerce wzrosły o 23 proc. rok do roku.

Przychody z reklam wzrosły o 5 proc. rok do roku, po 1 proc. wzroście w pierwszym kwartale. Wynikało to z "wyższych przychodów z reklam premium, głównie w kategoriach Zdrowie i Farmacja, Technologia i Podróże”.

New York Times: Prenumeraty napędzają rekordowy wzrost

“New York Times” opublikował w tym tygodniu raport o najlepszych relatywnych wynikach spośród czterech największych amerykańskich gigantów medialnych, z przychodami rosnącymi o 7 proc. rok do roku do 686 mln dolarów i zyskiem operacyjnym rosnącym o 21 proc. do 106 mln dolarów.

Łączna liczba abonentów wzrosła w tym kwartale o 250 000 (w tym 230 000 w wersji cyfrowej), osiągając nowy rekord 11,88 miliona w całym portfolio (obejmującym “The New York Times”, “The Athletic” i portfolio łamigłówek).

Przychody z subskrypcji wyłącznie cyfrowych wzrosły w tym kwartale o 15,1 proc. do 350 mln dolarów. Przychody z reklam cyfrowych również wzrosły o 18,7 proc. do 94 mln dolarów.

“The Athletic”, które zostało przejęte przez New York Times za 550 mln dolarów w 2022 roku, nadal przynosi zyski – generując skorygowany zysk operacyjny w wysokości 6 mln dolarów w kwartale.

W tym kwartale wydano około 3,5 mln dolarów na pozew przeciwko OpenAI w związku z bezprawnym kopiowaniem i komercyjnym wykorzystaniem dziennikarstwa “New York Times”.

Prezes Meredith Kopit Levien powiedziała: „Nasze światowej klasy relacje z wydarzeń i zróżnicowane portfolio produktów lifestylowych (…) nieustannie przyciągają liczną publiczność, która głęboko się angażuje. Rozwinęliśmy wszystkie nasze główne linie przychodów – subskrypcje, reklamy, programy partnerskie i licencje – mając przed sobą realne pole do popisu".

Może cię zainteresować: Następny cios w wydawców. AI "przejmuje" kolejną usługę Google

Dołącz do dyskusji: Giganci wiadomości zwiększają przychody mimo zawirowań z AI w Google

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Mediaworker
O, to może w końcu podwyżki i umowy o pracę beda
2 0
odpowiedź