Ruch spada przez omówienia AI w Google? Wydawcy mają na to sposób
Jak wydawcy radzą sobie ze spadającym ruchem na ich stronach, których powodem są omówienia AI w Google? Magazyn Press Gazette opublikował wyniki ankiety wśród wydawców, która pokazuje ich sposób na spadającą odwiedzalność.

Wyniki ankiety Pugpig (platformy do aplikacji, której używają największe światowe media) pokazują, że są to aplikacje, które pozwalają docierać do najbardziej lojalnych użytkowników. Pugpig jest używany przez ponad 400 marek medialnych na całym świecie, w tym "The Boston Globe", "The Independent" i "Conde Nast".
Na przykład “Boston Globe”, siódma co do wielkości gazeta w USA pod względem nakładu, ma aplikację na platformie PugPig od kwietnia 2024. Jest to największa dotąd premiera mobilna tego dziennika. W aplikacji można zobaczyć bogaty wybór treści internetowych, najświeższych wiadomości, wyników sportowych na żywo, materiałów audio i wideo, komentarzy czytelników oraz łamigłówek.
Czytaj także: Google: ruch na stronach mimo rozwiązań AI “jest stabilny”
Jednym z kluczowych wymagań od początku było to, by aplikacja PugPig wykraczała ona daleko poza prostą cyfrową replikę, a wideo stanowiło jej istotę. W związku z tym sekcja "Obejrzyj” w aplikacji stanowiła odtąd miejsce dla nowego kanału wideo Boston Globe TV, który raz dziennie nadaje najważniejsze wiadomości z miasta.
Aplikacja jest zintegrowana z platformą subskrypcji “The Boston Globe”, umożliwiającą zarządzanie zakupami w aplikacji i łączenie kont, a także wykorzystuje funkcję paywall, aby ograniczyć dostęp do treści dla niezarejestrowanych użytkowników.
Dlaczego wydawcy uruchamiają aplikacje, gdy spada im ruch z Google?
Obecnie wydawcy mediów nastawiają się na bezpośrednie relacje z czytelnikami za pośrednictwem aplikacji, gdyż wraz z zagrożeniem płynącym z Google Zero, czyli coraz gorszych wyników wyszukiwań za sprawą omówień AI w wyszukiwarce, muszą szukać nowych źródeł dotarcia do czytelników.
To jeden z głównych wniosków płynących z ankiety platformy aplikacji mobilnych Pugpig, w której uczestniczyło 69 organizacji medialnych.
Może cię zainteresować: Tak streszczenia AI w Google zabierają ruch wydawcom. Liczby mówią wiele
Dyrektor generalny Pugpig Jonny Kaldor przekazał, że ankieta pokazała, iż wydawcy przechodzą do mniejszych grup odbiorców, ale takich, które są bardziej lojalne i wartościowe. Pugpig powiedział, że współpracuje ze 135 wydawcami i obsługuje 400 aplikacji.
Ankieta wykazała, że newslettery przewyższają wyszukiwanie i social media, jeśli chodzi o liczbę pobieranych aplikacji. Prawie 50 proc. aplikacji Pugpig oferuje dźwięk. Liczba ta znacząco wzrosła od zeszłego roku. Dźwięk jest w aplikacjach dostarczany na przykład jako podcasty.
Press Gazette podaje przykład “Foreign Affairs” (amerykański magazyn poświęcony stosunkom międzynarodowym i polityce zagranicznej USA), które wykazało potencjał w oferowaniu dźwięku. Słuchacze, choć najbardziej zaangażowani, stanowili na początku jedynie 10 procent odbiorców aplikacji.
Po poprawie widoczności oferty audio czy umożliwieniu użytkownikom dostosowania prędkości dźwięku, “Foreign Affairs” odnotowało podwojenie liczby użytkowników materiałów dźwiękowych do 20 procent. W styczniu “Foreign Affairs” odnotowało również 72 -proc. wzrost liczby odsłuchów audio rok do roku.
Zobacz też: "Apokalipsa". Nowe dane o wpływie AI na ruch z wyszukiwarki
Tasia Fischer, kierownik operacji produktowych w “Foreign Affairs”, tak to komentowała: “Wiemy z informacji zwrotnych, które mamy od czytelników, że wykonują prace w domu lub jeżdżą na długie przejażdżki samochodem. Wówczas słuchają artykułów audio”.
Dane Pugpig pokazały też, że aplikacje z grami również miały tendencję do większego zaangażowania i czasu sesji. W magazynie “Stylist” użytkownicy puzzle czytają o 31 procent więcej artykułów na sesję i o 69 procent więcej artykułów tygodniowo.
Co to jest PugPig?
Pugpig to platforma do publikacji cyfrowych, wspierająca marki medialne. Oferuje ona trzy główne produkty: Bolt, Site i Design System. Pugpig Bolt to aplikacja mobilna, która łączy treści na żywo, wydania cyfrowe, podcasty i wideo. Dostępna jest na iOS, Android i w przeglądarkach. Pugpig Site to strona internetowa oparta na WordPressie, zoptymalizowana pod kątem SEO i oferująca funkcje dla wydawców, takie jak integracje z SEO, zarządzanie zgodami, marketing e-mailowy i udostępnianie.
Powiadomienia push w aplikacjach wydawców pokazały, że największy wzrost liczby użytkowników odnotowały publikacje biznesowe wśród otwierających powiadomienie push w ciągu miesiąca: na poziomie około 46 procent. Około 30 procent wzrostu miały wiadomości, a 13 procent wzrostu publikacje konsumenckie.
Z danych Pugpig wynika też, że wydawcy skłaniają się ku aplikacjom, by przyciągnąć młodszych odbiorców, ale mogą to zrobić jedynie przez tworzenie nowych doświadczeń użytkowników, oddzielonych od już istniejących, tradycyjnych produktów.
Czytaj więcej na: https://www.wirtualnemedia.pl/artykul/agora-szuka-redaktora-do-weryfikacji-tresci-ai-2
Może cię zainteresować: Co czwarty tekst na stronach Eurozetu powstał dzięki wsparciu AI. Firma tworzy nowe stanowisko
Dołącz do dyskusji: Ruch spada przez omówienia AI w Google? Wydawcy mają na to sposób