13,3 mln funtów kary dla EE i Virgin Media za zawyżanie opłat od użytkowników
Ofcom, brytyjski regulator rynku telekomunikacyjnego nałożył 13,3 mln funtów kary na operatorów EE i Virgin Media za naliczanie zbyt wysokich opłat użytkownikom rezygnującym wcześniej z umów na internet i usługi telefoniczne. Virgin zapowiada odwołanie do wyższej instancji.

W postępowaniu wyjaśniającym Ofcom ustalił, że EE i Virgin Media – operatorzy oferujący w Wielkiej Brytanii usługi związane z telefonią, internetem oraz telewizją kablową nieprawidłowo rozliczali niektórych swoich klientów.
W wypadku obu firm sprawa dotyczy użytkowników, którzy postanowili zakończyć umowę z dostawcą wcześniej niż przewidywał to kontrakt. W takich wypadkach operator miał prawo do doliczenia dodatkowych opłat.
Według Ofcom okazało się, że obaj operatorzy pobierali od klientów zbyt wysokie kwoty. W wypadku EE poszkodowanych użytkowników było ok. 400 tys., którzy stracili w sumie ponad 4,3 mln funtów. Natomiast Virgin Media pobrał 2,8 mln funtów za dużo od ok. 82 tys. klientów.
Regulator postanowił obciążyć obie firmy karami, które w sumie sięgają 13,3 mln funtów. 6,3 mln ma zapłacić EE, natomiast w wypadku Virgin Media kara sięga 7 mln funtów.
Spółka Virgin nie zgodziła się z decyzją Ofcom podkreślając, że nieprawidłowości dotyczyły jedynie 1,5 proc. klientów, a ich straty zostały już przez firmę wyrównane. Firma zapowiada odwołanie do brytyjskiego sądu apelacyjnego.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: 13,3 mln funtów kary dla EE i Virgin Media za zawyżanie opłat od użytkowników