SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Kto ogląda TikToka w Polsce? Dominują dzieci, ale jest sporo seniorów

Największą grupę użytkowników platformy TikTok w Polsce stanowią dzieci w wieku 7-14 lat. To one również spędzają najwięcej czasu w aplikacji: średnio prawie dwie doby w miesiącu – wynika z analizy firmy Sotrender. 

Według panelu reklamowego TikToka w Polsce z aplikacji korzysta między 11 a 13 milionów osób. Według Mediapanelu jest to nawet 15 milionów użytkowników, jednak ta statystyka uwzględnia nie tylko użytkowników samej aplikacji, ale także osoby korzystające z TikToka np. z poziomu przeglądarki (lub np. oglądające treści zamieszczone na innych stronach).

Z TikToka korzysta ogrom młodych, a wręcz bardzo młodych, użytkowników – ponad dwa miliony użytkowników to osoby w wieku 7 – 14 lat (2 mln 50 tys.).

Całkiem sporo użytkowników należy również do starszych roczników – niemal dwa miliony użytkowników (1 mln 968 tys.) to osoby w wieku 60 – 75 lat.

Kobiety dłużej niż mężczyźni

W kwietniu 2025 roku, więcej czasu w aplikacji spędzały kobiety niż mężczyźni – zwłaszcza w najmłodszych grupach wiekowych. Dziewczynki w wieku 7 – 14 oraz 15 – 19 lat spędzały średnio prawie dwie doby w miesiącu aktywnie korzystając z TikToka. 

Wśród użytkowników między 20 a 34 rokiem życia czas ten był już znacząco krótszy – wynosił bowiem średnio ok. 16 godzin. Z kolei najstarsze pokolenia spędzały średnio po około 8 godzin na TikToku w miesiącu.


Marki na TikToku w Polsce
Spośród przebadanych przez Sotrender 450 profili największych polskich marek na TikToku, w czołówce pod względem liczby obserwujących znalazły się: laczynaspilka, domgenzie i netflixpl. Były to jedyne profile marek, na których koncie odnotowaliśmy ponad milion obserwujących.



Gdyby chcieć zestawić największe profile marek z największymi profilami influencerów, laczynaspilka czy domgenzie znalazłyby się w okolicach dość dalekiego, około 80. miejsca.

Spośród 200 największych profili marek i mediów na Instagramie, 83 proc. posiadało i aktywnie prowadziło konto na TikToku.

Sotrender zauważa, że liczba obserwujących na TikToku nie przekładała się jednak na liczbę odtworzeń filmów czy zaangażowanie.

Zobacz: TikTok wprowadza nową funkcję z AI. Czy będzie przydatna?

W czołówce rankingu zaangażowania znalazły się bowiem głównie profile mediów – Polsatu, Onetu, czy TVP Sport. W czołówce nie zabrakło również profilu Oficjalne Zero.


Z kolei w rankingu według liczby wyświetleń widać już znacznie większe zróżnicowanie – w czołówce pojawiały się największe marki, takie jak np. Lidl czy Biedronka.

Po przeanalizowaniu wyłącznie profili marek, w rankingu liczby odtworzeń znaleźli się w dużej mierze duzi reklamodawcy – np. Lidl, Biedronka czy T-Mobile, choć w ich przypadku znaczna część odtworzeń osiągana jest w sposób płatny.

Sensowne zasięgi organiczne

Jednak na tle innych kanałów, TikTok wciąż oferuje sensowne zasięgi organiczne. Spośród 450 topowych profili polskich marek na TikToku, w kwietniu 2025 r. aż 67 proc., czyli około ⅔ firm, nie promowało żadnego filmu, co oznacza, że działały wyłącznie organicznie i to z całkiem dobrymi wynikami.

Gdy weźmiemy pod uwagę wyłącznie działania organiczne – ranking zaangażowania niemal się nie zmienia – jeszcze bardziej dominują profile mediów, które nie promują postów na TikToku.

Zobacz: Kto rządzi na TikToku? Polsat i Lidl deklasują konkurencję 

Z kolei pod względem liczby odtworzeń, ranking wygląda już zupełnie inaczej niż ten uwzględniający wszystkie profile – prym wiodą profile mediów, które swoimi treściami są w stanie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

Wśród marek działających wyłącznie organicznie, liderzy osiągają po kilka, a nawet kilkanaście milionów odtworzeń filmów bez dodatkowych działań płatnych.

W kwietniu br. liderami byli Redbull Polska oraz KSW z ponad 17 milionami odtworzeń organicznych. O około 10 milionów mniej, po 8 milionów odtworzeń mieli na swoim koncie: Fame MMA, Fundacja Cancer Fighters oraz Food News Polska.

Dołącz do dyskusji: Kto ogląda TikToka w Polsce? Dominują dzieci, ale jest sporo seniorów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl