SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Tąpnęło u wydawcy dziecięcego. Dużo głębsza strata

Wydająca książki i zestawy edukacyjne dla dzieci dla dzieci firma Media Service Zawada w 2024 roku zanotowała spadek przychodów o 40 proc., a jej strata netto pogłębiła się ponad czterokrotnie, do 3,2 mln zł.

„Psi patrol”; fot. materiały prasowe „Psi patrol”; fot. materiały prasowe

Media Service Zawada w 2024 roku wypracowała 14,83 mln zł przychodów, o 40,2 proc. mniej niż rok wcześniej (24,81 mln). To dla firmy kolejny spadkowy rok z rzędu – w 2022 osiągnęła 32,17 mln wpływów.

Spadek w 2023 roku wynikał przede wszystkim z tego, że spółka pod koniec 2022 roku sprzedała konkurencyjnemu wydawcy Story House Egmont prawa do wydawania w Polsce siedmiu magazynów dziecięcych, m.in. „Świnki Peppy”, „Scooby Doo” i „Cartoon Network”.

CZYTAJ TEŻ: Więcej zysku z bohaterów Disneya. Story House Egmont obciął koszty

Nowe serie książek Media Service Zawada

Odtąd Media Service Zawada zajmuje się głównie wydawaniem książek i zestawów edukacyjnych dla dzieci. W sprawozdaniu wyliczyła, że w ub.r. publikowała oparte na licencjach tytuły z bohaterami produkcji „Świnka Peppa”, „Psi Patrol”, „PJ Masks”, „L.O.L. Surprise” i Barbie, a także własne serie „Moje Jednorożce”, „Lubię dinozaury” oraz „A ja lubię zwierzęta”.

Zeszłorocznymi nowościami były książki oparte na markach Monster High, Playmobil i Chi Chi Love, zaś na początku br. w sprzedaży pojawiły się te dotyczące bajek „Bluey”. Firma zaznaczyła, że zwiększyła różnorodność kanałów dystrybucyjnych, zwłaszcza w zakresie książek.

W ub.r. na przychody firmy złożyło się 14,53 mln zł z produktów (czyli głównie książek i zestawów edukacyjnych) i 412,5 tys. z usług (m.in. reklam). Rok wcześniej było to odpowiednio 21,91 i 2,99 mln zł.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Koszty operacyjne wydawnictwa zmalały znacznie słabiej od przychodów: o 32,6 proc. do 17,1 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w dół z 16,41 do 11,71 mln, na wynagrodzenia – z 3,11 do 2,74 mln, na zużycie materiałów i energii – z 2,42 mln do 138,1 tys., a na amortyzację – z 2,45 do 1,53 mln. Firma wskazała, że swoje tytuły promowała m.in. w mediach społecznościowych, także poprzez konkursy youtube’owe i SMS-owe.

Jej rentowność pogorszył jeszcze wzrost kosztów finansowych z 207,8 do 382,8 tys. zł i pozostałych wydatków operacyjnych z 26,2 do 548,4 tys.

W konsekwencji strata na poziomie sprzedażowym brutto pogłębiła się z 557,3 tys. do 2,27 mln zł, na operacyjnym – z 583,5 tys. do 2,82 mln, a w ujęciu netto – z 725,7 tys. do 3,17 mln. Przełożyło się to na spadek kapitałów własnych spółki z 15,3 do 12,13 mln zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

Dołącz do dyskusji: Tąpnęło u wydawcy dziecięcego. Dużo głębsza strata

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl