3,5 mld USD na mobilną reklamę w 2010 r.
Globalne nakłady na mobilną reklamę mają w bieżącym roku wynieść 3,5 miliarda dolarów.
Taką prognozę przedstawiła firma Informa Telecoms & Media, według której w najbliższych pięciu latach nakłady te będą rosły w bardzo szybkim tempie i w roku 2015 sięgną około 24 miliardów dolarów.
W ostatnich dwunastu miesiącach do wzrostu na rynku mobilnej reklamy w dużej mierze przyczyniło się uruchomienie przez Apple platformy iAd oraz przejęcie sieci AdMob przez Google.
"Uruchomienie iAd zmusza konkurentów Apple do przyspieszenia własnych strategii w zakresie mobilnej reklamy. Google odpowiedziało zakupem AdMob i ogłosiło, że jest na dobrej drodze do osiągnięcia 1 miliarda dolarów przychodu z rynku mobilnego, z czego znaczącą część będą stanowiły wpływy z reklam" - stwierdziła Shailendra Pandey, starszy analityk w Informa.
Firma przewiduje również, że na inwestycjach takich graczy jak Apple i Google tracić będą operatorzy komórkowi, których udział w globalnym przychodzie z mobilnej reklamy w latach 2010 - 2015 zmniejszy się z 26 do 20 proc.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: 3,5 mld USD na mobilną reklamę w 2010 r.
http://bardzo-dobra-praca.blogspot.com