340 tys. kary od UOKiK-u za SMS-ową loterię Orange i BMW
Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał karę wysokości prawie 340 tys. zł nałożoną przez UOKiK na firmę Internetq Poland za loterię SMS-ową „BMW od Orange druga edycja”.
W grudniu 2011 roku prezes UOKiK-u orzekł, że SMS-y wysyłane do konsumentów przez Internetq Poland i zachęcające do udziału w loterii „BMW od Orange druga edycja” wprowadzały w błąd. Wiadomości sugerowały bowiem, że użytkownikom już przyznano nagrodę i teraz muszą tylko wysłać SMS-a zwrotnego w celu jej potwierdzenia. Tymczasem faktycznie odesłanie SMS-a gwarantowało jedynie udział w losowaniu samochodu.
- Wywoływanie wrażenia, że konsument już uzyskał nagrodę, uzyska ją bezwarunkowo lub po wykonaniu określonej czynności, np. po wysłaniu SMS-a lub wykonaniu telefonu, gdy w rzeczywistości odbywa się to na innych zasadach, jest uznawane za niezgodną z prawem nieuczciwą agresywną praktykę rynkową - stwierdził prezes UOKiK-u i nałożył na Internetq Poland karę w wysokości blisko 340 tys. zł.
Ta decyzja została właśnie podtrzymana przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Przy czym nadal jest nieprawomocna, a Internetq Poland może się od niej odwołać do sądu apelacyjnego.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: 340 tys. kary od UOKiK-u za SMS-ową loterię Orange i BMW