52,4 proc. Polaków w internecie. Facebook w górę, traci Nasza Klasa
W 2010 roku z internetu korzystało średnio 52,4 proc. Polaków – wynika z badania NetTrack. Na popularności zyskał Facebook, a straciła – NK.pl.
Podsumowanie ubiegłorocznych badań NetTrack prowadzonych przez MillwardBrown SMG/KRC pokazuje, że zasięg internetu w Polsce osiągnął rekordowy poziom. W ub.r. z sieci korzystało bowiem 52,4 proc. wszystkich Polaków, czyli o 2,9 punktu proc. więcej niż rok wcześniej.
W ub.r. już 44 proc. polskich użytkowników internetu deklarowało, że korzystają z sieci od ponad 5 lat. Rzadziej niż raz w tygodniu robiło to jedynie niecałe 4 proc. internautów. Polacy coraz rzadziej korzystali też z sieci poza domem.
| Zwyczaje | ||
| I - XII 2010 | X - XII 2009 | |
| Od jak dawna korzysta z internetu? | ||
| od 1 miesiąca | 0,2% | 0,4% |
| od 2-3 miesięcy | 0,4% | 0,6% |
| od 4-6 miesięcy | 0,9% | 1,2% |
| od 7-12 miesięcy | 3,8% | 5,2% |
| powyżej 1 roku do 2 lat | 8,9% | 10,5% |
| powyżej 2 lat do 3 lat | 9,8% | 10,4% |
| powyżej 3 lat do 5 lat | 26,3% | 28,2% |
| powyżej 5 lat | 44,1% | 39,1% |
| trudno powiedzieć | 5,6% | 4,5% |
| Jak często korzysta z internetu? | ||
| codziennie lub prawie codziennie | 72,0% | 72,9% |
| kilka razy w tygodniu | 19,1% | 17,6% |
| raz na tydzień | 5,0% | 5,1% |
| kilka razy w miesiącu | 2,7% | 3,0% |
| raz na miesiąc | 0,7% | 0,8% |
| rzadziej niż raz na miesiąc | 0,5% | 0,6% |
| trudno powiedzieć | 0,0% | 0,0% |
| Gdzie korzysta z internetu? | ||
| w domu | 93,8% | 92,6% |
| w pracy | 21,2% | 22,0% |
| w szkole / na uczelni | 6,3% | 7,0% |
| u znajomych | 4,4% | 5,3% |
| w kawiarni internetowej, sklepie komputerowym | 0,6% | 0,7% |
| w innym miejscu | 0,6% | 0,6% |
Pod względem kategorii wieku i wykształcenia wśród polskich internautów nie nastąpiły w ub.r. znaczące zmiany. Wśród użytkowników sieci nadal przeważały osoby poniżej 60. roku życia, z wykształceniem co najmniej średnim.
| Profil internautów | ||
| I - XII 2010 | X - XII 2009 | |
| Płeć | ||
| mężczyźni | 50% | 50% |
| kobiety | 50% | 50% |
| Kategoria wieku | ||
| 15-24 lata | 30% | 31% |
| 25-39 lat | 39% | 37% |
| 40-59 lat | 27% | 28% |
| 60 lub więcej | 4% | 4% |
| Poziom wykształcenia | ||
| podstawowe | 17% | 16% |
| zasadnicze | 16% | 16% |
| średnie | 41% | 41% |
| wyższe | 26% | 27% |
Wśród największych serwisów nieznaczne wzrosty rozpoznawalności i odwiedzin zanotowały Allegro, Wirtualna Polska i Zumi. Do obu rankingów awansował Facebook. Natomiast Nasza Klasa straciła zarówno pod względem rozpoznawalności (o 7,1 punktu proc.), jak i deklarowanych odwiedzin (o 5,4 proc.). Przypomnijmy jednak, że od połowy ub.r. serwis działa pod nazwą i adresem NK.pl.
| Ranking | ||
| I - XII 2010 | X - XII 2009 | |
| Znajomość spontaniczna | ||
| GOOGLE (www.google.pl) | 61,5% | 60,4% |
| ALLEGRO (www.allegro.pl) | 54,3% | 51,6% |
| ONET (www.onet.pl) | 47,5% | 48,3% |
| WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 39,6% | 38,7% |
| NASZA-KLASA.PL (www.nasza-klasa.pl) | 35,9% | 43,0% |
| INTERIA.PL (www.interia.pl) | 21,6% | 21,5% |
| WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 11,6% | 11,1% |
| O2 (www.o2.pl) | 10,1% | 10,1% |
| FACEBOOK (www.facebook.pl) | 9,1% | - |
| ZUMI (www.zumi.pl) | 5,0% | 4,9% |
| Którą stronę internetową odwiedził w ciągu miesiąca? | ||
| GOOGLE (www.google.pl) | 89,5% | 89,6% |
| ALLEGRO (www.allegro.pl) | 68,3% | 66,8% |
| ONET (www.onet.pl) | 57,6% | 57,1% |
| NASZA-KLASA.PL (www.nasza-klasa.pl) | 54,6% | 60,0% |
| WIRTUALNA POLSKA (www.wp.pl) | 46,2% | 44,1% |
| INTERIA.PL (www.interia.pl) | 35,9% | 34,4% |
| WIKIPEDIA (pl.wikipedia.org) | 34,5% | 32,5% |
| O2 (www.o2.pl) | 20,3% | 19,3% |
| ZUMI (www.zumi.pl) | 18,6% | 17,2% |
| FACEBOOK (www.facebook.pl) | 18,3% | - |
Próba w badaniu NetTrack realizowanym przez MillwardBrown SMG/KRC od stycznia do grudnia ub.r. wyniosła łącznie 25 402 osób. Wszystkie powyższe dane dotyczą grupy celowej – osób korzystających z internetu.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: 52,4 proc. Polaków w internecie. Facebook w górę, traci Nasza Klasa