Partnerzy w agencji R4S Adama Hofmana rozstają się, powstała nowa spółka
Agencja R4S, której współwłaścicielem jest Adam Hofman, były poseł i rzecznik prasowy PiS, dzieli się na dwie spółki. Hofman i Robert Pietryszyn będą zarządzać firmą zajmującą się strategiami komunikacyjnymi i biznesowymi, a Mariusz Sokołowski i Michał Wiórkiewicz - spółką skupioną na public relations.
W komunikacie agencji R4S zapowiedziano, że spółka zarządzana przez Adama Hofmana i Roberta Pietryszyna będzie zajmować się strategiami komunikacyjnymi i biznesowymi, a także kontynuować obsługę międzynarodowych klientów R4S poprzez biura w Pradze i Budapeszcie.
Z kolei firma zarządzana przez Mariusza Sokołowskiego i Michał Wiórkiewicza będzie zajmować się głównie działaniami public relations, przede wszystkim komunikacją strategiczną, media relations i komunikacją kryzysową.
Na początku października w KRS zarejestrowana została spółka Prostrategic Communication, w której Sokołowski i Wiórkiewicz są wspólnikami i członkami zarządu.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
R4S podkreśla, że „decyzja o podziale spółki ma służyć lepszej specjalizacji oferowanych usług, dostosowanych do oczekiwań klientów”, a poprzedziły ją konsultacje i analizy. Formalny proces podziału spółki R4S już się rozpoczął
- Podjęcie decyzji o podziale poprzedziły konsultacje i analizy. Partnerzy ściśle współpracują przy realizacji procesu. Agencja pracuje normalnie, a zmiany w agencji nie mają wpływu na jakość obsługi obecnych klientów - zapewniono w komunikacie.
R4S bez Jastrzębowskiego i Janke, zyski dla wspólników
W kwietniu br. z R4S po trzech latach pracy pożegnał się pełniący funkcję partnera Sławomir Jastrzębowski. Niedługo potem od Bogny Janke przejął firmę wydającą serwis Salon24, platformę uruchomiono w nowej odsłonie.
W lipcu z agencją pożegnał się inny partner - Igor Janke. We wrześniu zaczął tworzyć podcast „Układ otwarty”. Ponadto z R4S po półrocznej współpracy rozstał się Piotr Maciążek.
Jak opisywaliśmy w tym tygodniu, od stycznia ub.r. do kwietnia br. agencja R4S osiągnęła 16,57 mln zł przychodów sprzedażowych i 3,11 mln zł zysku netto.
Obecnie wspólnikami R4S są Adam Hofman Mariusz Sokołowski i Michał Wiórkiewicz, w latach 2005-2007 doradca premierów Kazimierza Marcinkiewicza i Jarosława Kaczyńskiego. Każdy ma po jednej trzeciej udziałów.
Pod koniec września Hofman, Sokołowski i Wiórkiewicz na walnym zgromadzeniu zdecydowali, że cały zeszłoroczny zysk zostanie im wypłacony jako dywidenda.
Z kolei w 2019 roku agencja R4S zwiększyła przychody sprzedażowe o 31,3 proc., a przy wzroście kosztów operacyjnych o 80 proc. do 7,87 mln zł jej zysk netto zmalał z 3,45 do 2,62 mln zł. Firma działa od połowy 2015 roku.
Kim są partnerzy w R4S
Adam Hofman od 2005 do 2015 roku był posłem, startował z listy PiS, od 2010 do 2014 roku pełnił funkcję rzecznika prasowego partii (z przerwą pod koniec 2013 roku, gdy prokuratura badała jego oświadczenie majątkowe). Został wyrzucony z PiS jesienią 2014 roku, gdy zarzucono mu, że wraz z kilkoma innymi politykami pobrali z Kancelarii Sejmu zaliczki na wyjazd służbowy samochodem do Madrytu, a faktycznie polecieli tam tanimi liniami lotniczymi.
Od maja do października 2016 roku Hofman był wiceprezesem Związku Piłki Ręcznej w Polsce, a od maja 2018 do stycznia 2019 prowadził swój program „Gabinet cieni” w Wirtualnej Polsce.
Mariusz Sokołowski w 2004 roku został rzecznikiem prasowym Komendanta Stołecznego Policji, a od 2007 do 2015 roku był rzecznikiem prasowym Komendanta Głównego Policji. Jako pracownik naukowo-dydaktyczny był związany z Wyższą Szkołą Policji, Uniwersytetm Warmińsko-Mazurskim, Wszechnicą Polsk i Uniwersytetem Warszawskim.
Robert Pietryszyn był szefem młodzieżówki PiS, w latach 2006-2008 prezesem klubu piłkarskiego Zagłębie Lubin (należącego do państwowego koncernu KGHM), a od maja do listopada 2016 roku prezesem Grupy Lotos.
Michał Wiórkiewicz w latach 2005-2007 był doradcą premierów Kazimierza Marcinkiewicza i Jarosława Kaczyńskiego. Potem pracował w biznesie, zajmował się usługami PR, public affairs i komunikacją strategiczną.
Koniec obsługi IKEA i firm Leszka Czarneckiego
Na swojej stronie internetowej R4S wylicza, że oferuje usługi z zakresu m.in. public relations, public affairs, komunikacji w internecie, doradztwa strategicznego, promocji liderów i szkoleń medialnych. Nie ma natomiast żadnych informacji o klientach firmy.
Od jesieni ub.r. takie informacje pojawiały się w mediach w kontekście kontrowersji i końca współpracy. W listopadzie Roman Giertych opublikował fragment nagranej rozmowy jego klienta Leszka Czarneckiego, właściciela m.in. Getin Noble Banku z Adamem Hofmanem i Roberta Pietryszyna, partnera w R4S. Mowa była m.in. o możliwości zatrudnienia Michała Krupińskiego, byłego prezesa PZU i Banku Pekao, w jednym z banków Czarneckiego.
Kilka dni po ujawnieniu nagrania R4S wypowiedziała umowy z firmami Leszka Czarneckiego, a Adam Hofman zapowiedział też pozew cywilny i prywatny akt oskarżenia wobec Giertycha.
W grudniu ub.r. Fundacja Reporterów opisała, że R4S miała przy pomocy tzw. farmy trolli zorganizować internetową akcję na rzecz wstrzymania podatku cukrowego w Polsce. Agencja miała zaproponować Coca-Coli, że w ramach swoich usług m.in. „dotrze do interesariuszy” (np. do polityków), których przekona, że podatek cukrowy nie jest potrzebny. Adam Hofman zapowiedział audyt u zewnętrznych firm współpracujących z agencją, jego wyników nie upubliczniono.
Z kolei „Gazeta Wyborcza” opisała utajnioną analizę CBA na temat początku działalności agencji R4S. Według dokumentu firma zbudowała swoją pozycję na kontraktach ze spółkami państwowymi w oparciu o znajomość z byłym ministrem Skarbu Państwa Dawidem Jackiewiczem. - Dobrze się stało, że taki dokument w końcu po latach ujrzał światło dzienne. To dowód na naszą niewinność - zapewniła R4S w oświadczeniu.
Na początku br. IKEA nie przedłużyła rozpoczętej w połowie ub.r. współpracy z R4S, wybrała do obsługi agencję Havas PR Warsaw.
Natomiast w marcu br. R4S już przed publikacją kolejnego artykułu dziennikarzy Fundacji Reporterów zapowiedziała kroki prawne w związku z rozsyłaniem przez nich „zniesławiających pytań” agencji i jej klientom. Tekst ukazał się w połowie kwietnia w „Gazecie Wyborczej” i OKO.press, opisano domniemane wpływy Adama Hofmana i Roberta Pietryszyna z agencji R4S na nominacje do władz państwowych spółek i kulisach operacji CBA dotyczącej spółki. Dzień później na Wirtualnemedia.pl opublikowano artykuł z wypowiedziami menedżerów z branży public relations krytycznie oceniających działalność R4S.
W odpowiedzi R4S i Adam Hofman skierowali pozwy wobec dziennikarzy „Gazety Wyborczej” i OKO.press , redaktora naczelnego Wirtualnemedia.pl i wypowiadającej się dla nas Hanny Waśko. Domagają się łącznie 1 mln zł za naruszenie dóbr osobistych, a w sprawie słów Waśko złożyli też zawiadomienie o podejrzeniu nieuczciwej konkurencji.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Partnerzy w agencji R4S Adama Hofmana rozstają się, powstała nowa spółka
Podział oznacza, że będzie dzielił kasę i wiedzę tylko z jedną osobą, zamiast dotychczasowych trzech.
Mniejsza szansa, że coś wypłynie.
I będzie mógł spokojnie kręcić lody z partią matką, doradzając strategicznie, cennym spółkom skarbu państwa...
...za skromne 20% prowizji, wiadomo, od przychodów.