Aflofarm po ugodzie sądowej zapłaci Mindshare za reklamy w telewizji sprzed 3 lat
Dom mediowy Mindshare Polska (należy do GroupM) zawarł ugodę mediacyjną z firmą farmaceutyczną Aflofarm Farmacja Polska, producent leków OTC i suplementów diety (należą do niej takie marki, jak Herbapect, Neosine, Desmoxan, Lipomal, Stymen). Pabianicka spółka zobowiązała się w niej do spłaty zaległości za zakupiony przez agencję czas reklamowy w telewizji jesienią 2015 roku.
Ugoda mediacyjna między Mindshare Polska a Aflofarmem została zawarta 18 kwietnia br. i potwierdzona dwa dni później przez Sąd Okręgowy w Łodzi. Dotyczyła zaległości, jakie marketer miał wobec agencji z listopada i grudnia 2015 roku.
Wtedy Mindshare zajmował się obsługą mediową Aflofarmu w telewizji - dla tego klienta planował i kupował czas reklamowy w stacjach tv. Współpracę rozpoczęto w 2012 roku, a jesienią 2014 roku Aflofarm bez przetargu przedłużył umowę z Mindshare na kolejny rok. Obowiązywała ona do końca 2015 roku. Wtedy pabianicka spółka ogłosiła przetarg na obsługę mediową i zdecydowała się na współpracę ze Starcomem (obecnie Publicis Media).
Jak informuje Mindshare Polska w sprawozdaniu finansowym za 2017 rok, władze agencji w ub.r. toczyły spór sądowy z Aflofarmem związany z tym, że producent nie zapłacił jej za czas reklamowy zakupiony w telewizjach w listopadzie i grudniu 2015 roku. Z informacji tych wynika, że zarząd Mindshare prowadził szereg rozmów zmierzających do mediacji i zawarcia ugody. Kilka posiedzeń mediacyjnych odbyło się też na początku br. W ich efekcie udało się w kwietniu br. zawrzeć ugodę mediacyjną.
Mindshare w sprawozdaniu nie podaje kwoty, jaką winien jest Aflofarm. Na podstawie analizy danych finansowych można jedynie przypuszczać, jakiego rzędu były to sumy.
W zestawieniu Mindshare'a pokazującym należności przeterminowane od jednostek pozostałych (niepowiązanych z agencją) w rubryce „należności przeterminowane powyżej 360 dni” widnieją kwoty: 15,74 mln zł netto i 25,57 mln zł brutto (uwzględniająca tzw. odpisy aktualizacyjne w kwocie 9,82 mln zł).

Spółka informuje również, że w związku z zawarciem ugody z Aflofarmem utworzyła dodatkową rezerwę w księgach za 2017 rok. W bilansie firmy kwota tzw. rezerw pozostałych wynosi 24,25 mln zł.

Cennikowo Aflofarm w listopadzie 2015 roku na reklamy telewizyjne wydał 113,4 mln zł (wg Nielsen Audience Measurement).
O szczegółowe informacje dotyczące zawartej ugody poprosiliśmy Jacka Furmana, prezesa Aflofarmu i Adriana Kaweckiego, prezesa Mindshare Polska. Nie przekazali odpowiedzi.
Biuro prasowe Aflofarmu odesłało nam wspólne stanowisko obu firm potwierdzające jedynie, że doszło do zawarcia ugody: „Między spółkami istniał spór co do rozliczenia pewnego okresu współpracy. Została w tej sprawie zawarta ugoda, która zakończyła ten spór. Nie podajemy informacji o wartości przedmiotu sporu i warunkach ugody” - napisano.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Aflofarm po ugodzie sądowej zapłaci Mindshare za reklamy w telewizji sprzed 3 lat